Avatar billede Peter Nissen Nybegynder
28. oktober 2004 - 20:45 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Åbning af sikkerhedsport

Hej eksperter.
Jeg har købt warlords 4. Det samme har en bekendt. Vi kunne godt tænke os at spille mod hinanden. I Readme til Warlords kan jeg se, at man for at spille via tcp/ip over internettet skal have følgende port åben: 23975
Hvordan åbner jeg den? Og hvordan lukker jeg den igen?

Mvh.
Valla
Avatar billede mcgoat Nybegynder
28. oktober 2004 - 21:10 #1
du skal ind og forwarde den i din router. du har nok fået en vejledning fra din internetudbyder hvordan du logger på din router? derinde kan man NAT/forwarde porte
Avatar billede Peter Nissen Nybegynder
28. oktober 2004 - 21:15 #2
Jeg har ikke en router. Jeg kører bare normal xp. Kan det så være noget andet der er i vejen?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
28. oktober 2004 - 21:20 #3
Så I skal altså ikke spille over internettet? bare lokalnetværk?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
28. oktober 2004 - 21:20 #4
eller bruger du modem?
Avatar billede Peter Nissen Nybegynder
28. oktober 2004 - 21:23 #5
nej over nettet, men nu registrer vi via ubisoft. Ellers tak
Avatar billede mcgoat Nybegynder
28. oktober 2004 - 21:43 #6
du har nok også en router eller modem hvis du kan komme på internettet :)
Avatar billede Peter Nissen Nybegynder
28. oktober 2004 - 22:27 #7
Ok, men hvordan får jeg adgang til den router? Spillet kunne ikke forbindes via ubisoft. Den fortalte mig at jeg havde en intern IP og en ekstern IP. Hvordan får man dette til at virke? Hver gang jeg vælger TCP/IP internet finder spillet kun den interne IP.
Avatar billede Peter Nissen Nybegynder
28. oktober 2004 - 22:29 #8
Jeg skrev tidligere normal xp. det er xp pro med sp2..
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
28. oktober 2004 - 22:59 #9
Det er måske en firewall hos din internet udbyder der lukker af. Prøv at snakke med dem
Avatar billede mcgoat Nybegynder
29. oktober 2004 - 00:19 #10
Man plejer at få en guide med til opsætning af router... hvilken internetudbyder har du og router?
Avatar billede Peter Nissen Nybegynder
29. oktober 2004 - 12:32 #11
Hej igen. Jeg fik i går aftes ( efter et par timer ) spillet til at virke over ubisoft alligevel. Jeg har cybercity, men aner ikke noget om hvilken router jeg har. Jeg har ca. 2MB download og 256 KB upload. Jeg har en tingest hvorpå der står Zyxel og cybercity, hvorfra ledningen fra netkortet er i. Er det den? Men en anden ting er stadig, hvorfor tager min pc den interne IP når jeg vælger TCP/IP internet, altså for at få en direkte forbindelse? Dette ville være smartere, for det kan jo være en dag at ubisofts server er nede.
Avatar billede Peter Nissen Nybegynder
03. november 2004 - 20:34 #12
Jeg lukker lige her.