Avatar billede rudestrand Nybegynder
28. oktober 2004 - 14:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Specialtegn i XML?

Jeg benytter en ekstern XML-fil til at generere en menu i Flash, og nogle af menupunkterne indeholder specialtegn som bullets og andet, det vises ikke rigtigt i Flash og jeg har på fornemmelsen at det må være i XML-filen der skal gøres noget, for at tegnene vises rigtigt, men hvad?
Avatar billede mik789 Nybegynder
28. oktober 2004 - 14:45 #1
xml accepterer ikke specialtegn og kun meget få entities. Flg. entities er OK:

&
<
>
'
"

Derudover skal du konvertere specialtegn til decimalkode. Du er velkommen til at bruge min converter på http://dev.e-tidsskrift.dk/txt2code.html hvis ikke du finder smartere metoder.
Avatar billede mik789 Nybegynder
28. oktober 2004 - 14:47 #2
bullet (dvs. svarende til htmlentity •) er: •
Avatar billede rudestrand Nybegynder
28. oktober 2004 - 15:59 #3
Tak for hjælpen! smid et svar og du får points :o)
Avatar billede mik789 Nybegynder
28. oktober 2004 - 16:08 #4
jamen fint så...