Avatar billede jonbdk Nybegynder
28. oktober 2004 - 10:12 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sende SMS via PC & mobil som modem - eget nummer

Hejsa
JEg er ved at udvikle et program der benytter min Ericsson T68 som modem til at sende SMS'er med.
Det fungerer for så vidt fint. ER det muligt at bruge et andet nummer som afsender end det nummer der rent faktisk sidder i telefonen, eller skal man have en SMS gateway for at gøre det?
Avatar billede rhandersen Nybegynder
28. oktober 2004 - 10:18 #1
Det program du er ved at udvikle, kan det også bruges til andre telefoner??

Jeg er nemlig interesseret i sådan et.
Avatar billede jonbdk Nybegynder
28. oktober 2004 - 10:21 #2
Tjaaa - jeg udvikler det op mod min t68 - så det er ikke testet med andet, men det bruger AT-kommandoer, som er en standard - desværre fraviges den nogle gange... Men hvis de telefoner overholder standarden, så ja - så skal telefonen blot kobles til computeren så der laves en seriel (comport) forbindelse - jeg bruger en telefon med bluetooth og en bluetooth usb dongle. Jeg startede oprindeligt med min SE P800, men den understøtter ikke at sende SMS vha. AT-kommandoer, men det gør det fleste..
Avatar billede jonbdk Nybegynder
28. oktober 2004 - 10:53 #3
de kommandoer jeg foreløbigt bruger er:
at+cmgr
at+cmgl
at+cmgd
+ andre relaterede til beskeder - så hvis du kan finde ud af om din telefon understøtter ex. cmgr og om den understøtter PDU eller text mode - så er du kommet et stykke
Avatar billede rhandersen Nybegynder
28. oktober 2004 - 11:41 #4
Ved du iøvrigt om der findes programmer, så computeren også kan loade mobilens indbakke?

Jeg søger et program så jeg både kan sende og modtage sms'er fra computeren, og det skal bare foregå over mit sim-kort:D
Avatar billede jonbdk Nybegynder
25. november 2004 - 20:22 #5
lukker igen