Avatar billede aniels21 Nybegynder
25. oktober 2004 - 09:58 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Mulighed for oprettelse af .NET Compact Framework kategori

Heysa,

Jeg vil gerne foreslå oprettelse af en kategori der omhandler .NET Compact Framework. Især C# er jeg selv interesseret i. Jeg oplever tit når jeg stiller spørgsmål i C# kategorien, så får jeg svar fra folk som måske ikke er opmærksom på at Comopact Framework er en del smallere, så mange af de ellers udmæekede svar de kommer med, ikke er brugbare.

Jeg mener at der efterhånden må være så mange som synes at det er interessant at programmere til Smart devices at der kunne være grundlag for oprettelsen af en dækkende kategori. Det behøver måske ikke være .NET Compact Framework, men en kategori hvori man kunne behandle spørgsmål som specielt gør sig gældende ved programmering til enheder med begrænset kapacitet.

Hvad er muligheden / stemningen for det?
Avatar billede ladyhawke Novice
25. oktober 2004 - 11:04 #1
Er med på sådan en kategori!

Har ofte manglet info specifikt til CF og det er ganske rigtigt en hel del anderledes en standard frameworket.
Avatar billede ladyhawke Novice
25. oktober 2004 - 14:24 #2
Vel også interessant at dække de problemstillinger som ligger i begrænset brugergrænseflade (input muligheder) samt spørgsmål i forbindelse med kommunikation (IR,Wifi,Bluetooth, etc.)
Avatar billede aniels21 Nybegynder
26. oktober 2004 - 11:41 #3
Helt sikkert, måskekategorien burde være programmering til enheder med begrænset kapacitet -mere generelt.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
31. oktober 2004 - 12:05 #4
Jeg tilknytter mig denne íde til kategori.

Vil enormt gerne i gang da jeg lige har fået en Qtek 9090, men det er ikke så let..........det er begrænset med info om det.

Måske i kan hjælpe mig lidt :-)
Avatar billede aniels21 Nybegynder
02. november 2004 - 13:45 #5
bojohansen>
Jeg vil meget anbefale dig at skaffe VS2003, der er mulighed for at oprette projekt til Pocket PC som kun benytter sig af compact framework. Du kan vist programmere både VB og C#, jeg har kun erfaring med C# og der er gode muligheder fot at folde sig ud.
God fornøjelse.
Avatar billede ladyhawke Novice
02. november 2004 - 14:02 #6
jeg synes godt kategorien kunne være en underkategori af c# (eller måske .NET). Det bliver jo mere og mere udbredt med den slags enheder og man kan faktisk meget med dem, det kan bare godt være lidt uoverskueligt at komme igang
Avatar billede bojohansen Nybegynder
02. november 2004 - 14:21 #7
Har forsket lidt i det, med at komme igang.

For at kode .NET skal man på nuværende tidspunkt bruge VB 2003, man kan dog vist bruge VB 2005(Beta)

Visual Basic blir fadet ud til fordel for Visual Basic .NET, det er ikke muligt at kode alm. Visual Basic til WM 2003 SE

VB 2005 .NET Express (Beta) kan ikke bruges, og det ser heller ikke ud til at når den kommer i færdig version, at det blir muligt. Her skal man købe Pro version.

Hvis man vil kode gratis til WM 2003 SE, så må man bruge C++ og downloade eMbedded Visual C++ 4.0
Se evt. http://msdn.microsoft.com/mobility/windowsmobile/downloads/default.aspx

Det er jo skide smart :-(
Avatar billede aniels21 Nybegynder
08. december 2004 - 16:29 #8
Ved ikke hvordan man kommer videre med sådan et forslag her, så nu lukker jeg her.
Avatar billede ladyhawke Novice
09. december 2004 - 12:05 #9
ved jeg heller ikke, men håber bønnen bliver hørt