Avatar billede micplus Nybegynder
24. oktober 2004 - 21:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ip 0.1.0.4 ?

Hej,

Min firewall (NIS 2004) har et par gange her til aften, meldt om, at den har blokeret trafik fra IP 0.1.0.4 ... Er koblet på via en router.

Hvad kan det være ?
Avatar billede langbein Nybegynder
25. oktober 2004 - 16:09 #1
Skulle vel "normalt" være en "spoofet" dvs forfalsket avsender ip. Vet ikke hvordan sen skulle ha kommet forbi nat routeren.
Avatar billede micplus Nybegynder
25. oktober 2004 - 16:33 #2
Her er fra min firewalls log - hvis det skulle hjælpe. (beklager 'sproget')

Détails : Intrusion : Invalid Source IP Address
Intrus : 0.1.0.4
Niveau de risque : Minimum
Adresse IP source : 0.1.0.4. Cette adresse IP n’est pas valide.
Adresse IP de destination : time.windows.com(207.46.130.100)
Protocole : UDP.
Avatar billede langbein Nybegynder
26. oktober 2004 - 22:09 #3
Nei sroget er ok så lenge det ikke blir mer komplisert (sprog) enn dette.

Av det som står over så kan det se ut som ip pakken bare er et slags lokalt "arbeidsuhell".

Log sier at ip 0.1.0.4 er ugyldig og det er jo riktig nok.

Mottaksadresse for ip pakken er microsoft time server. XP sender/mottar som default oppdateringer av PC'ens ur via denne timeserver (Så sant man ikke har slått denne funksjonen av).

I det hele og store absolutt ingen ting å bry seg om, kun en rutinemessig request oppdatering av PC'ens ur som havnet i firewall log.
Avatar billede micplus Nybegynder
19. november 2004 - 21:06 #4
Sorry - har været "lidt" lang tid om at lukke denne her ;)