Avatar billede dr-dew Nybegynder
22. oktober 2004 - 09:07 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Billeder af Windows 2000 installation

Hejsa

I forbindelse med et skoleprojekt, har jeg brug for billeder af en Windows 2000 installation.

Er der nogen der har noget liggende, ved hvor jeg kan finde dem?

Findes der evt. en Virtual ting, der gør at man kan tage screenshots af installationen?

Mvh Morten
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. oktober 2004 - 09:59 #1
Riversen har lavet en instruktion video til xp. Måske du kan bruge den eller nogle af de mange andre gode ting der ligger på hans side:
http://www.riversen.dk/?side=instruktion.php

Alternativt kan du blot bruge et digitalkamera og tage billeder af de forskellige skærmbilleder.
Eller skal vi vist ud i noget vmware hvor man kører installationen i en virtuel maskine.
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2004 - 11:02 #2
download "MicrosoftVirtualpc" trial version fra http://www.microsoft.com
installer den på din pc så kan du installere Win2k som virtual pc, under installationen kan du lave alle de screenshots du har lyst til (alt + Print Screen)
Avatar billede heyn Nybegynder
21. november 2004 - 14:41 #3
Begynd installationen på en maskine med word el. lign.
Hver gang du når til et nyt trin i installationen kopierer du skærmbilledet ved at taste 'ctrl'-'print scrn'. Stop installationen af windows og åben et worddokument som du f.eks. kalder 'vejl_i_inst_af_win2k.doc'. Tast 'ctrl'-'v' inde i worddokumentet. Nu har du gemt et billede af skærmen i dokumentet og kan tilpasse det som du vil.
Start atter installationen og fortsæt et trin længere. tast 'ctrl'-'print scrn' o.s.v.
P.s. Husk at gemme dokumentet på diskette hver gang du fortsætter til næste led. På et tidspunkt vil win-installationen jo overskrive hele c-drevet og slette alle filer!
Hilsen Christian Heyn
Avatar billede heyn Nybegynder
21. november 2004 - 15:13 #4
Du kan også installere "VNC-Viewer" på din pc (hentes på www.realvnc.com/v4/).
Giv din pc adressen 192.168.xxx.yyy (f.eks. 192.168.100.100) på skolens lokalnetværk. Nu kan du styre pc'en fra en anden pc's browser ved at kalde siden http://192.168.xxx.yyy:5800/.
Nu skal du bare kopierer alle de browser-winduer du ønsker at gemme med 'ctrl'-'print scrn'.
Hilsen Christian Heyn
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2004 - 15:46 #5
Jeg vil tro det er en fordel med 7 torsdage i en uge for at få forslagene fr "heyn" til at virke.
Men derfor kan man jo godt undre sig over at ingen af de andre forslag kunne bruges af spørgeren.
Men det sparer selfølgelig point
Avatar billede dr-dew Nybegynder
22. november 2004 - 08:25 #6
helgec:
Du har ret - en fordel med en del torsdage... Man kan i hvert fald ikke tage screenshots af en ren dos installation - med mindre Microsoft Virtual PC er installeret... det fik jeg til at virke - så helgec, smid et svar og du har point...

heyn: Ved du hvad du snakker om???
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2004 - 08:32 #7
:)
Avatar billede dr-dew Nybegynder
22. november 2004 - 09:10 #8
;) Så er der point - tak for hjælpen...