Avatar billede ep83 Nybegynder
14. oktober 2004 - 10:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med 2 styresystemer?

Jeg sidder med en computer hvor der er installeret to styresystmer. Det er af samme version (Windows XP) så når jeg starter computeren skal jeg vælge mellem en af de to versioner. Problemet er at den ene ikke virker og jeg derfor ønsker at fjerne den, men jeg kan ikke identificere på hvilket drev den version der ikke virker ligger. Hvor kan jeg se det ?
Avatar billede haverslev Novice
14. oktober 2004 - 10:51 #1
2 X Windows installeret: Du kan manuelt fjerne den ved at slette deres folder på harddisken.
Du skal være helt sikker på hvilken folder der bruges til den du vil beholde, men kan så ellers slette den anden.
Du kan se hvilken en du skal beholde, ved at være startet op på den. klik start  > kør, skriv cmd og tryk enter.
Skriv så:cd %windir%  og tryk enter.  Den skifter så til det aktuelle windows system, og den må du ikke røre. -  F.eks c:\windows
Klik på start > indstillinger > kontrolpanel > system, fanebladet system, indstillinger under start og genoprettelse.  Klik knappen ”Rediger”
Her kan du nu slette de linier som refererer til den/de installationer du vil slette.
Læg mærke til at foldernavnet står i linien og du kan derfor identificere de rigtige linier på denne måde.
Avatar billede fromsej Praktikant
14. oktober 2004 - 11:15 #2
Start->Kør skriv MSconfig og klik OK.
Der kan du vælge fanebladet Boot.ini se så hvilken version der starter som Default, rediger den anden væk, ved at åbne Boot.ini og simpelthen fjerne linierne til det dårlige system.
Boot.ini er en skjult systemfil, så følg denne vejledning så du kan se den, den ligger i C:\
Åbn en tilfældig mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".
Avatar billede ep83 Nybegynder
14. oktober 2004 - 12:31 #3
Tak for det haverslev, du kan bare komme med et svar så får du pointene!
Avatar billede haverslev Novice
14. oktober 2004 - 12:36 #4
Takker ;)