Avatar billede jannhomm Nybegynder
14. oktober 2004 - 00:39 Der er 3 kommentarer

SMTP server i xp IIS

Jeg har forsøgt at opsætte en smtp server i xp IIS - men jeg får følgende fejl :

An error was reported in response to recipient address. the SMTP server may refuse to handle mail from unknown recipients

Jeg har bare startet serveren, men ved ikke om jeg skal sætte nogen specielle funktioner til. Jeg bruger TDC og prøver at sende mail via programmet SPSS.

Hvordan skal jeg gøre ?
Avatar billede jannhomm Nybegynder
14. oktober 2004 - 00:49 #1
Jeg har dog sat den op til port 25 og den ip adresse TDC ønsker man skal bruge på mailserveren. Men jeg har ikke så meget forstand på SMTP server i IIS, ... man skal da ikke også have installeret en email klient i outlook, for at kunne sende vel ? de har vel ikke noget med hinanden at gøre.
Avatar billede a1a1 Novice
14. oktober 2004 - 01:20 #2
er du sikker på at tdc har åbnet for din port 25? (de blokker den pr. default nu omdage)

;o)
Avatar billede jannhomm Nybegynder
14. oktober 2004 - 01:33 #3
nå ja det er også rigtigt :-)

men de skriver så følgende: - hvordan skal det opsættes i IIS ?

Jeg vil gerne have min egen mailserver, hvad skal jeg gøre?
TDC Bredbånd er velegnet til at have egne servere stående, hvis man vælger en fast IP-adresse.
For at forhindre misbrug af mailserveren, er tcp/25 (mailserver-porten) blokeret i TDC' s router, og derfor skal man i DNS sætte en sekundær mailserver (backup-mx.post.tele.dk) ind. Dette gøres som følger:
mail.domaene.dk. IN A x.x.x.x
domaene.dk. IN MX 10 mail.domaene.dk.
domaene.dk. IN MX 20 backup-mx.post.tele.dk.

Efter TDC har lukket for port 25 - med undtagelse af adgangen til TDC's egen mailserver - skal du ændre opsætningen af din mailserver til at bruge smart host (hedder også relay host). Du skal bruge smtp.mail.dk som smart host.