Avatar billede yesyes Nybegynder
10. oktober 2004 - 18:23 Der er 11 kommentarer

program til at blocke porte på en server

Jeg går på en efterskole hvor vi har et kæmpe problem med at folk downloader som gale grundet pænt hurtigt net så jeg har lovet min kære forstander med at finde et program han kan installere på serveren som blocker porte til download programmer da jeg selv syntes det er et kæmpe problem....så ville høre om i kendte nogne gode programmer til det, det er en windows baseret server og vil gerne have en liste med porte til downloade programmer 100 point pr. ting så hvis man kommer med et program og en liste får man 200 point
Avatar billede leif Seniormester
10. oktober 2004 - 18:27 #1
Problemet er at i mange af programmerne kan du ændre hvilken/hvilke porte de kører på !

Hvis du har en router med Firewall kan du lave at alle udgående trafik skal fx foregå på port 80 så kan de kun i teorien se hjemmesider, du kan jo så ælge at åbne for flere og flere porte afhængig af hvad de skal kunne lave !
Avatar billede screem_brille Novice
10. oktober 2004 - 18:43 #2
ja men har man kun åbent for port 80, vil email heller ikke virke, og det er næppe smart, Kerio har et produkt som hedder Winroute firewall, med denne konbinerede firewall og router kan man f.eks sige at exe filer ikke kan downloades, samt et cobien filter som  man selv kan tilføje ord til (filteret scanner sider efter de forudbestemte ord, og optræder de i et sådan omfang at siden overstiger en egen sat grænse, vises siden ikke)
Avatar billede leif Seniormester
10. oktober 2004 - 18:45 #3
screem_bille -> Man kan jo åbne for flere porte !
Avatar billede screem_brille Novice
10. oktober 2004 - 18:59 #4
det kan man ja,men det vil det vil stadig ikke lukke for netop downloads, med f.eks Kerio winroute firewall, skal der blot sættes et kryds, så er det mest udbredte P2P netværk lukket, indbyggede regler som blot skal aktiveres, forbyder avi, mpeg, mp3 filsoverførsel, i det hele taget et nemt og godt program til kontrol af hvad der hentes / og hvad der kan sendes.
Avatar billede langbein Nybegynder
11. oktober 2004 - 05:35 #5
"så jeg har lovet min kære forstander med at finde et program han kan installere på serveren som blocker porte til download"

Det er gateway eller den felles maskin som man benytter til å dele en internettforbindelse som skal blokkeres ? Er dette en Windows maskin ? (Eller er det rellt sett snakk om å blokkere en server, i så fall: Hvilket operativsystem ?)

DErsom du går inn i dos på en av klientene, og taster "ipconfig", hva leser du da, en ekstern ip eller en intern ip ? Dersom det dreier seg om en lokal ip, hva slags maskin eller enhet er det da som fungerer som nat router ? (Den maskin som den delte forbindelse kjører gjennom.)
Avatar billede screem_brille Novice
15. marts 2005 - 14:18 #6
Kan du ikke få lukket det her spørgsmål ?
Avatar billede fixxxer Nybegynder
15. marts 2005 - 14:29 #7
Jeg vil vove at påstå at din eneste reele mulighed, er at invistere i en Traffic Shaper til små 250.000 kr.

Det er en sådan set en level 7 firewall, som ikke kun kikker på porte, men på programmet der foretager en overførelse via nettet. Udfra det kan du sætte en hastighedsbegrænsning, eller helt lukke for programmet at gå på nettet. Med i prisen følger også nogle opdateringer til, sådan at nye P2P programmer m.m. bliver tilføjet i systemet.

Der er tale om en fysisk firewall, så det skal din forstander jo lige være med på :-)

Du kan læse en masse mere om traffic shaperen her:
http://drift.fascom.dk/forum_viewtopic.php?38.1097
Avatar billede screem_brille Novice
15. marts 2005 - 14:36 #8
Kerio winroute firewall til ca 2800.- (mener jeg det koster) kan også lukke for overførsel af EXE filer f.eks
Avatar billede screem_brille Novice
25. maj 2005 - 20:36 #9
noget feedback måske ?
Avatar billede screem_brille Novice
23. september 2005 - 00:47 #10
Kunne man forvente noget feedback ?
Avatar billede screem_brille Novice
12. april 2007 - 01:29 #11