Avatar billede nph12 Nybegynder
07. oktober 2004 - 11:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Lave skema ved hjælp af database

Hej
Hvordan laver man et skema ved hjælp af en database? Skemaet er ikke det samme hvert uge, så man skal kunne vælge uge og hold for at se, hvordan ens skema ser ud.

Man skal ud fra et fælles skema kunne indtaste følgende i databasen, som man så kan udtrække for den vælgte uge og hold:

Fag (her indtaster man faget)

Uge (her indtaster man uge, hvor man har faget f.eks. uge 43, 47-48)

Lokale (her indtaster man, hvilke lokale man skal være i)

Tidrum (her indstaster man hvilke timer man har faget f.eks. time 1 og 2)

Hold (her indstaster man hvilke hold som har undervisning. Der er 8 hold som hedder A-H. Noget af undervisningen er holdene samlet f.eks. AB, CD osv. samt større hold som hedder Hold 1 som består af ABCD)

Skemaet skal selvfølgelig ligges på nettet! Man skal kunne vælge næste uge og ugen før samt hvilke hold (A-H).

Jeg kender ikke meget til at arbejde med databaser, så jeg håber I kan hjælpe mig lidt:-).

På forhånd mange tak!
Avatar billede nph12 Nybegynder
08. oktober 2004 - 14:14 #1
Er der ikke nogle som kan hjælpe mig lidt????
Avatar billede nph12 Nybegynder
10. oktober 2004 - 18:44 #2
Avatar billede nph12 Nybegynder
13. oktober 2004 - 08:29 #3
Hvordan kommer jeg igang???
Avatar billede nph12 Nybegynder
13. oktober 2004 - 12:56 #4
Spørgsmålet er flyttet til http://www.eksperten.dk/spm/549913