Avatar billede tranceghost Nybegynder
06. oktober 2004 - 19:13 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Mangler jeg strøm

Jeg har netop sat nyt mb og cpu i min computer. Men nu får jeg ikke noget signal fra mit gfx. Der er lys i alle LED og alle blæsere køre. Også den i gfx.

Det nye hardware er asus a8v deluxe mb og en amd64 3500+
Mit gfx er fx5900xt
har 2 hd og 2 cd/dvd drev som alle lyder til at virke.
Der er heller ikke lys i mit tastetur som der normalt plejer at være. Ved pt ikke hvor stor strøm forsyning jeg har.
Men systemet har først kørt med en amd2800+ barton, dog har den genstartet uventet nogle gange.

Mangler jeg strøm eller noget helt andet nogen der kan hjælpe
Avatar billede tranceghost Nybegynder
06. oktober 2004 - 19:23 #1
I min manual står der også at det kvardratiske strømstik skal sættes til. Men der er ikke sådan en på min strømforsyning.
Avatar billede bredker Nybegynder
06. oktober 2004 - 19:34 #2
det kvadratiske stik er normalt til P4 kort
se lige om grafikkortet er trykket HELT i bund , der skal kun meget lidt til før det ikke virker
Avatar billede tranceghost Nybegynder
06. oktober 2004 - 19:46 #3
Har prøvet med 2 grafik kort nu. Samme problem, og de kan ikke kommme længre ind :)
Avatar billede tranceghost Nybegynder
06. oktober 2004 - 20:02 #4
Har lige gennemstuderet min manual. Og der står som følger "Do not forget to connect the 4-pin ATX +12v power plug. Otherwise, the system does not boot up.

Lyder det som den rigtige forklaring og er det en strømforsyning med sådan en fætter på jeg mangler. I så fald vil jeg gerne høre, hvordan man sikre sig at den har sådan en når man køber den på nettet :)
Avatar billede zabber Nybegynder
06. oktober 2004 - 20:07 #5
Det bruges også kvadratiske stik  på  MSI bundkort til AMD uden dette på kan min ikke virke Jeg tror du skal have en ny strømforsygning på mindst 350 watt og min 15 a på 12 volt
Avatar billede tranceghost Nybegynder
06. oktober 2004 - 20:10 #6
Okay, så vil jeg løbe ud og købe mig en 500w fætter i morgen og se om det løser problem. Men tak indtil videre.
Var næsten også det jeg var nået frem til. Men hjælper jo lige at høre sig lidt omkring.
Avatar billede zabber Nybegynder
06. oktober 2004 - 20:12 #7
Er den til p4 er der også det stik
Avatar billede tranceghost Nybegynder
07. oktober 2004 - 17:19 #8
Tror at zabber har det rigtige svar. Jeg har købt en ny strømforsyning. Men også en 300w lidt dumt men fik at vide at den skulle virke. Men nu er mit svar så om man bare kan sætte den gamle strømforsyning på til f.eks nogle af harddiskene og evt grafikkortet. Så det får strøm fra den anden som ikke er koblet til bundkortet?
Avatar billede zabber Nybegynder
07. oktober 2004 - 18:01 #9
Kan du se på hvad den giver ved 12 volt husk min 15 amp  og så er det da lidt bølv at køre med 2 strømforsyning men det kan det godt det er noget med at 2 leder skal korsluttes for at den starter
Avatar billede tranceghost Nybegynder
07. oktober 2004 - 18:19 #10
normal load ved 12v 4.2A
Maximum load ved 12v 18.0A

Manual siger at den skal bruge 8A for at køre. Er det her fejlen ligger, eller burde den bare hoppe op på maximum load så?
Havde kig på en 400w men den havde kun 3-4 udgange. Hvilket ikke er nok til det antal enheder jeg har i min maskine. Kan man få nogle adaptere der deler sig ud i flere udgange?
Avatar billede tranceghost Nybegynder
07. oktober 2004 - 18:21 #11
Og jeg kan kun få computeren til at starte hvis jeg har en ledning i gfx og en ledning i en bestemt hd. Ikke hvis jeg har den i begge hd eller kun den 2. hd. Lyder jo lidt som et power prob :)
Avatar billede zabber Nybegynder
07. oktober 2004 - 18:48 #12
virken den nye heller ikke ???
Avatar billede tranceghost Nybegynder
07. oktober 2004 - 18:50 #13
Det sidste er med den nye. Men får den byttet imorgen til en 400w, så må vi se.
Den får sikkert for lidt amp, så den ikke vil starte op. Ellers må jeg have mit bundkort testet af butikken. Vist ikke andet at gøre
Avatar billede zabber Nybegynder
07. oktober 2004 - 18:53 #14
det er ikke noget problem med få 3 -4 udgange du kan købe en y splitter eller 2 koster ikke meget
Avatar billede tranceghost Nybegynder
08. oktober 2004 - 17:36 #15
Det var en for lille strømforsyning