Avatar billede RJFreelance Praktikant
06. oktober 2004 - 17:21 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Den bedste software ?

Jeg står og mangler noget sikkerhed, det jeg egentligt søger er et program som Panda security, Med firewall, virus (ikke død vigtigt) og spam filter osv.. Hvad er så bedst ?

Har kun testet Panda, men sys ikke det var godt da det lagde min computer ned...
Avatar billede gittep Nybegynder
06. oktober 2004 - 18:00 #1
Ja - jeg sværger jo til Symantec's Norton, den har bare det hele
Avatar billede RJFreelance Praktikant
06. oktober 2004 - 18:01 #2
Norton antivirus ?

Hvad har den udover antivirus ?
Avatar billede screem_brille Novice
06. oktober 2004 - 18:06 #3
Min personlige mening er at det ikke er smart at kombinere de to ting i samme software (firewall og antivirus), starter servicen ikke, mangler du begge dele, men det er jo op til en selv.

Men kerio har lavet en firewall med antivirus indbygget (kun til scanning af ind/udgående filer), der er også spam filter indbygget.
Avatar billede RJFreelance Praktikant
06. oktober 2004 - 18:09 #4
Ok.

Norton internet Security, er det godt ?
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
06. oktober 2004 - 18:20 #5
F-secure er en af mine favoritter. Det er brugervenligt og effektivt. Du kan få det som en integreret pakke, eller købe programmerne hver for sig http://www.f-secure.com/
Avatar billede RJFreelance Praktikant
06. oktober 2004 - 22:28 #6
Men f-secure har så lige smadret min computer, da jeg har service pack 2 !

Er det ikke understøttet eller hvad ?
Avatar billede wickedd Juniormester
06. oktober 2004 - 22:32 #7
Du kan jo også køre med antivirus og firewall hver for sig.
f.eks. AVG antivirus & Sygate firewall (begge er gratis)
Avatar billede RJFreelance Praktikant
06. oktober 2004 - 22:33 #8
Jeg har Norton antivirus i forvejen..

Men hvordan er det med kombatibilitet ?

Findes der noget der virker med SP2 eller er det muligt at fjerne det *ort igen ?
Avatar billede wickedd Juniormester
06. oktober 2004 - 22:48 #9
Så henter du da bare sygate
Avatar billede wickedd Juniormester
06. oktober 2004 - 22:49 #10
Avatar billede wickedd Juniormester
06. oktober 2004 - 22:51 #11
Virker forresten fint på min xp med sp2
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
06. oktober 2004 - 23:03 #12
Jeg bruger F-Secure på SP2 uden probs. De fleste antivirus virker på SP2, det lyder som om der er noget andet galt
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
06. oktober 2004 - 23:06 #13
Hvis du ikke har fået slettet dit tidligere antivirus helt, vil der blive probs når du installerer et andet
Avatar billede wickedd Juniormester
07. oktober 2004 - 02:53 #14
Han har allerede norton :)
Avatar billede gittep Nybegynder
07. oktober 2004 - 08:54 #15
Jeg har sp2 og kører med Norton 2004, som har mange fine faciliteter, fx. kan man "spore" et virusangreb, det er da meget spændende. Jeg er både blevet angrebet af "bugbear" fra Canbera i Australien og fra Sydafrika. Firewallen virker også upåklagelig og uden konflikter, og så er det jo fint, at programmer selv opdaterer, så også os, der er lidt uorganiserede, har en chance for at være beskyttet. Jeg har mit abonnement gennem TDC, hvor jeg betaler et meget lille beløb (10 -20 kr pr. måned) for at være beskyttet.
Avatar billede RJFreelance Praktikant
28. oktober 2004 - 21:04 #16
lukker
Avatar billede screem_brille Novice
28. oktober 2004 - 21:38 #17
hvad blev løsningen så ?