Avatar billede seidenfaden Nybegynder
05. oktober 2004 - 21:46 Der er 13 kommentarer

iPaq3850 upgraderet til ppc2003

Hejsa,
Jeg har en iPaq3850 som orginalt kom med ppc2002. Jeg fik så hentet en version af ppc2003 fra nettet, som jeg har installeret, og det virker perfekt. Jeg har så fået en GPS-jacket(NAVMAN 3000), men denne fungere desværre ikke med ppc2003. Jeg har så prøvet at "nedgradere" til ppc2002 igen, men det kan jeg ikke. Hvis jeg prøver at restore en backup taget inden jeg installerede ppc2003, skriver den at backup'en kommer fra en anden type pda....?? Hvis jeg prøver at installere ppc2002(fra en iPaq 3660) skriver den at min model er en model: iiiiiii - ROM version 4.0
Jeg er tvunget til at installere gennem "remote USB update".... men den cd som fulgte med iPaq'en har ikke den mulighed.

Er der nogen der har et bud på hvordan man får flashet rom'en med ppc2002 igen, eller evt et alternativ bud på en løsning på mit problem.
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
05. oktober 2004 - 22:00 #1
Downloadet en PPC2003
hvor har du hentet den henne ?

MC
Avatar billede seidenfaden Nybegynder
05. oktober 2004 - 22:34 #2
Jeg hentede den fra e-mule. Der var postet et link inde under Shareconnector.com som har et forum for pda'er
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
05. oktober 2004 - 22:44 #3
ja så jeg ked af at sige det men så tror jeg næppe du for hjælp her, Det er en kendt holdning her inde at vi ikke hjælper med problemer ang softtware som ikke er lovligt "Licens mægsigt" desværre

eneste godråd herfra er kontakt HP og køb en PPC2003 lovligt så har du også mulighed for at få hjælp via deres support hvis noget ikke er som det skal være

MC
Avatar billede seidenfaden Nybegynder
05. oktober 2004 - 22:48 #4
Det er lidt noget lort, det indrømmer jeg, og jeg har overvejet at kontakte HP, men det kommer heller ikke til at hjælpe mig, for jeg kan ikke bruge en ppc2003 til noget. Jeg skal tilbage til ppc2002 for at den GPS-jacket virker.....
Avatar billede pzycho Nybegynder
06. oktober 2004 - 14:23 #5
Jeg ville tro at det er nok at hente en ROM update på deres hjemmeside og ligge på din iPAQ.
http://h18007.www1.hp.com/support/files/HandheldiPAQ/us/locate/71_2594.html
Avatar billede seidenfaden Nybegynder
07. oktober 2004 - 15:00 #6
Pzycho: Det har jeg prøvet, problemet består i at når jeg prøver at installere ppc2002 på denne måde, så kan den ikke genkende min iPaq... Model: iiiii istedet for Model: 3850.
Jeg bliver nød til at installere gennem Remote USB update, men jeg mangler en ppc2002 version hvor dette kan lade sig gøre. Jeg har orginal cd'en som fulgte med, men denne indeholder ikke ppc2002... hvilket faktisk er ret ringe.
Avatar billede sth Novice
07. oktober 2004 - 15:34 #7
kan du ikke lave en "hard reset" ?
Avatar billede seidenfaden Nybegynder
09. oktober 2004 - 23:41 #8
Nope, desværre ikke, for så har jeg en ren installation af ppc2003, og det er den jeg gerne vil have fjernet... nedgraderet til ppc2002 igen.

Jeg fandt dog en updatering af drivere til min Navmann 3000 GPS jakke, så denne virker med ppc 2003, og dermed er problemet sådan set løst.... for nu behøver jeg ikke ha ppc2002 installeret mere :-D

Men tak for hjælpen.

Er der en måde hvorpå jeg kan lukke dette emne?
Avatar billede pzycho Nybegynder
10. oktober 2004 - 22:21 #9
Du kan lukke denne tråd ved at du selv laver et svar som du acceptere...
Avatar billede seidenfaden Nybegynder
14. oktober 2004 - 22:58 #10
Ok
Avatar billede seidenfaden Nybegynder
14. oktober 2004 - 22:59 #11
Tak
Avatar billede katborg Praktikant
28. december 2004 - 12:22 #12
>Seidenfaden

Check denne, her er beskrevet hvordan en bruger fik geninstalleret en PPC2002 rom fra HP, og indsat Asset info mv.
Avatar billede katborg Praktikant
18. april 2005 - 13:01 #13
>Seidenfaden

Det er ikke nok at lave et svar, du skal også acceptere det for at lukke :-)