Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
04. oktober 2004 - 23:05 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Adgang til artikelsystemet, som forfatter, bør ændres.

Jeg ved ikke hvorvidt dette har været til debat men jeg syntes at kvaliteten af artiklerne til tider er meget lave. Ofte stjæler det bare tid for læseren, andre gange er de ligefrem direkte vildledene.

Mit forslag går på at man, for at være forfatter, skal:

1) Have været på E i et stykke tid - f.eks. 1 år.
2) Have optjent et vist antal points - f.eks 5000/10000 - og måske have optjent dem indenfor samme kategori som artiklen skrives i. På den måde sikrer man at vedkommende ved noget om emnet. - Man kan altså kun vælge at skrive artikler indefor emner hvormed man har hjulpet mange brugere.

M.v.h. SkarvenNeverDies
Avatar billede exp Juniormester
04. oktober 2004 - 23:14 #1
Så dem der kommer som nye brugere, med masser af viden og kompetencer i baggagen, skal altså udelukkes som artikelskribenter?
Avatar billede snowball Novice
04. oktober 2004 - 23:24 #2
Så synes jeg nu bedre om idéen med at artiklen først skal "godkendes" af en "Redaktør" inden artiklen bliver tilgængelig for alle.

Men jeg er helt enig i at der bør gøres et eller andet, for niveauet er rigtigt nok meget svingende (og til tider slet ikke til stede!)
Avatar billede bertelbrander Novice
04. oktober 2004 - 23:33 #3
Jeg er ening med snowball, "nogen" bør godkende en artikel, spørgsmålet er mest hvem denne "nogen" er.
Avatar billede eagleeye Praktikant
05. oktober 2004 - 00:22 #4
Ja det ville være en god ide at der var en eller flere som godkender en artikel. Problemet er måske at finde nogle som kan gøre det. Det oplagte ville være at sige coadmins skulle gøre det. Det vil tage noget ekstra tid og det ikke sikkert coadmins samlede kompetence dækker alle kategorier på eksperten, selvom de helt dårlige er lette for alle at spotte :)

Det giver et spørgsmål som sikkert også kan løses:
Hvad hvis man opdatere en artikel skal den så godkendes igen?

Det samme gælder de kommentar som en artikel får. Nogle kommenterer er ligefrem teknisk forkerte og kan dermed vildlede dem som måske vil købe artiklen.
Avatar billede ddobbeltv Nybegynder
05. oktober 2004 - 01:01 #5
Det er set på www.udvikleren.dk, men der er så sket det at redaktørerne for de enkelte grupper, hænger lidt... og det tager ofte flere mdr før artiklerne bliver godkendt..
Avatar billede snowball Novice
05. oktober 2004 - 08:31 #6
Så lang tid tror jeg nu næppe det kommer til at tage her på Eksperten. I så fald er det da helt tydeligt at det er de forkerte folk der er blevet sat på opgaven, og så må man finde nogle andre folk.

Umiddelbart kunne det godt være en CoAdmin opgave, men jeg kunne også godt forestille mig der blev udnævnt en "Redaktør" gruppe som skulle varetage denne opgave. Problemet ved det er så nok bare at finde de rette folk til opgaven ;)
Avatar billede eagleeye Praktikant
05. oktober 2004 - 08:34 #7
Nej det dur ikke at der kan går måneder. Det må være en regel om en artikel skal behandles indenfor en uge eller sådan, så kunne man evt lave det sådan at hvis en artikel ikke behandles inden en uge var den automatisk godtkendt.
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
05. oktober 2004 - 18:33 #8
exp (23:14:48):
Ja det ser jeg intet problem i, således kan de i det tidsrum læse andre artikler og derved se hvorledes standarden bør være.

Desuden tror jeg det er de færeste nye brugere der bidrager til artikelsystemet, og mange dem der gør, er lige præcis dem der ikke burde.
Avatar billede exp Juniormester
05. oktober 2004 - 20:07 #9
skarvenneverdies >>
Uanset hvordan du vender og drejer det, synes jeg det er forkert at udelukke nogen fra at skrive artikler, blandt andet fordi andre end gamle brugere, stadig kan have noget godt at byde på.

Redaktørdelen kan jeg godt bifalde, men hvordan det rent praktisk skal foregå ved jeg ikke...
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
05. oktober 2004 - 20:20 #10
Fair nok, jeg er bare glad for at vi får nogle ideer på bordet.....Vil det være realistisk at håbe på at der er tid (programmeringsmæssigt) / ressourcer til at ændre på det? - forudsat at der kommer en ide som er brugbar...
Avatar billede exp Juniormester
05. oktober 2004 - 20:32 #11
Tjah... der har været ændringer i "toppen" - således er der kommet to nye programmører på eksperten, og jacob(admin) er overgået til konsulent - så måske...
Avatar billede sorenbs Nybegynder
10. oktober 2004 - 15:54 #12
Jeg tror det vil være bedre at lade de enkelte brugere sætte filtre op for hvilke artikler de vil læse, de kunne for eksempel sige at skribenten skal have været på eksperten i et hvist tidsrum, eller have optjent et hvist antal point, men der er ingen grund til at udelukke alle nye skribenter for alle brugere.
Herefter kan en af dem der har læst artiklen indstille til en "redaktør", coadmin eller andet at artiklen skal gøres tilgængelig for alle, eller at forfatteren skal tages ud af karantæne, og derfra kan det så vurderes.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
10. oktober 2004 - 22:19 #13
Blot en tanke... kunne man forestille sig, kun artikler med en rimelig god karakter vises permanent?

Ideen kunne formuleres således:

- Forfatter skriver og publicerer artiklen. Den er offentligt tilgængelig - og gratis at læse (altså ingen point) i 14 dage.
- Efter de 14 dage deaktiveres artiklen, hvis ikke den har eksempelvis 75% positiv karakter.
- Herefter er det frit for forfatter at redigere og genpublicere artiklen. Men igen går den så i 14 dages prøveperiode.

Det vil betyde, at ingen vil tjene point på "tynde" artikler. Det vil ligeledes betyde, at kun artikler af en rimelig kvalitet vil forblive tilgængelige på Eksperten.
Avatar billede skwat Praktikant
10. oktober 2004 - 22:28 #14
Er det ikke bare et spørgsmål om at folk skal holde sig fra artikler som har fået dårlig kritik?
Eks. efter 20 dårlige anmeldelser på artikel http://eksperten.dk/artikler/453 kan     wickedd ikke lade være med at kigge, det skulle han ikke have gjort.

Jeg syntes at nanoqs ide er OK, dog med den ændring at artiklen godt må koste point de første 14 dage, hvis artiklen så ikke godkendes så bliver pointene returneret.
Avatar billede peterkopi Nybegynder
12. oktober 2004 - 03:07 #15
Især nanoq men også skwat har fat i noget godt her...
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
31. august 2010 - 23:14 #16
Så har den vidst stået åben længe nok...