Avatar billede tmlj Nybegynder
03. oktober 2004 - 19:37 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

fjernelse af norton

Jeg har installeret " Norton Internet Security 2004 " men kunne ikke få " live update " til at fungere. Herefter forsøgte jeg at afinstallere / fjerne programmet, men halvvejs inde i den proces fik jeg at vide, at det var opstået en fejl.

Nu kan jeg hverken afinstallere eller installere, da jeg får at vide at jeg skal være logget på en " supervisionskonto "

Hvad gør jeg ?

Er det muligt at afinstallere / fjerne på andre måder, evt ved at fjerne filerne i registreringsdatabasen. Hvordan gør jeg i så fald det ?
Avatar billede arlet Juniormester
03. oktober 2004 - 19:38 #1
Du kan bruge Nortons utility til at afinstallere med

Fjerner Norton 2003-2002-2001-2000-og tidligere versioner

rnav2003.exe:

ftp://ftp.symantec.com/misc/consumer/Rnav2003.exe
Avatar billede arlet Juniormester
03. oktober 2004 - 19:38 #2
Fjerner også 2004 versionen
Avatar billede arlet Juniormester
03. oktober 2004 - 19:40 #3
Ellers er der manuelt i regedit:

Sådan fjerner du norton fuldstændigt i regedit

Gå i start
Kør
Skriv: regedit
Ok

(For en sikkerheds skyld, lav en kopi af regdatabasen, klik på "Denne computer" i det stifindervindue du har fået frem, klik på Registreringsdatabase oppe til venstre, klik på Eksporter registreringsdatabasefil, giv den et nemt navn, F.eks bakreg, gem den i en mappe som du kan huske, skriv det evt. op)

Gå i Rediger
Søg, søg i nøgler, værdier og data
Skriv: Norton
Delete den fil programmet finder (tjek lige der står norton)
Find næste (du kan benytte f3 tasten)
Delete
F3
Delete
F3
Sådan bliver du ved til der ikke er flere filer at slette. Programmet fortæller dig når der ikke er flere filer.
Ok men Norton hedder også Symantech så det skal vi også have slettet
Gå i Rediger
Søg
Skriv: Symantech
Delete
F3
Altså samme fremgangsmåde som da du skrev Norton
Når der ikke er flere filer at slette skal du lukke Regedit. Klik på X

i tilføj/fjern skal liveupdate slettes

Genstart for en sikkerheds skyld

Nu skulle du kunne geninstallere en forhåbentlig fejlfri udgave af Norton.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
03. oktober 2004 - 19:47 #4
Prøv at afinstallere det i fejlsikret. Jeg mener at man kan det med Norton, men er ikke sikker
Avatar billede tmlj Nybegynder
03. oktober 2004 - 20:23 #5
Arlet: har fulgt din fremgangsmåde mht regidit osv, men får samme besked når jeg forsøger at geninstallere ! skal jeg flytte min kopi ?

forev......, hvordan genstarter jeg i fejlsikret ?
Avatar billede arlet Juniormester
03. oktober 2004 - 20:36 #6
Nej, den lader du bare være.

Fejlsikret : tryk f8 ved genstart..
Avatar billede tmlj Nybegynder
03. oktober 2004 - 20:41 #7
har prøvet i fejlsikret, det ville den ikke.

Selv om jeg har fjernet norton i regbasen, fremgår norton stadig inde under tilføj / fjern programmer.

Kan ikke finde ud at, hvad jeg skal gøre nu.
Avatar billede arlet Juniormester
03. oktober 2004 - 20:43 #8
Prøv om du nu kan fjerne norton i tilføj/fjern
Avatar billede tmlj Nybegynder
03. oktober 2004 - 20:45 #9
har jeg prøvet, men så er det det popper en meddelse op om at jeg skal være logget på med en " supervisionskonto " eller noget i den retning. Så jeg kan ikke foretage mig noget overhovedet og er ikke virusbeskyttet pt
Avatar billede tmlj Nybegynder
22. maj 2005 - 20:06 #11
fand selv ud af problemet