Avatar billede behrouz Nybegynder
02. oktober 2004 - 14:40 Der er 6 kommentarer

Windows XP til 2 pc?

Hej!
Jeg har lige købt en xp-cd uden word eller work programmer.kan jeg installere xp på mine 2 pcèr , hvis ikke, kan jeg kopiere word og work programmet fra min gamle pc med win 98 og installere dem på min nye pc med win xp?
Avatar billede webgon Nybegynder
02. oktober 2004 - 14:45 #1
Ja du kan godt installere din XP på flere computere.

Hvis du har CD'en fra Word og Works kan du også installere dem på din nye computer. Ellers er det ikke muligt at 'flytte' programmet.
Avatar billede behrouz Nybegynder
02. oktober 2004 - 16:25 #2
ok,men forhandleren sagde at den kun kan installeres EN gang,,kan jeg evt,flytte min gamle HD til den nye pc ,som kører med XP og bruge word fra min gamle pc med win 98?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
02. oktober 2004 - 16:34 #3
Sådanne programmer skal INSTALERES fra en INSTALL (CD).
Programmer der ER INSTALERET kan ikke 'bare' flyttes til et andet OS/mappe. Jo de kan flyttes men vil ikke virke...

Prøv bare at installere det den rette vej og se hvad der sker...
Avatar billede webgon Nybegynder
02. oktober 2004 - 18:16 #4
behrouz > det skal han jo sige.. :D en XP cd-rom kan installeres på ligeså mange computere man vil.. du kan jo bare lade være med at registrere hver udgave online. Selvom du gjorde det, tror jeg stadig det ville være muligt.
Avatar billede behrouz Nybegynder
02. oktober 2004 - 21:51 #5
den virker ikke,,man kan vist ikke installere den 2 gange, man kan bare reparere sin xp  med den xp-cd jeg har.Jeg har lige prøvet, uden succes..
Avatar billede majsmarken Nybegynder
02. oktober 2004 - 23:53 #6
"den virker ikke" - hvad mener du ?

Eksempel:
XP instaleres på en TOM PC #1 - alt OK
SAMME XP CD instaleres på en TOM PC #2 - alt OK
SAMME XP CD instaleres på en TOM PC #3 - alt OK
alle med samme kode/ID nummer.
osv.

Samme sætning mht Word/Works INSTALATIONS CD'en.

Eller forklar lige nærmerer/bedre/tydeligere hvad dit spm. går ud på ?

Hvis XP CD'en er en RECOVER/RESCUE/REPAIR CD øremærket til eks. en bestemt Fujitsu model så kan du ikke bruge den en IBM model da HARDWAREN ikke er den samme...