Avatar billede aleq Juniormester
01. oktober 2004 - 16:57 Der er 14 kommentarer og
3 løsninger

sorthvid på tv-out

min kammerat har et Geforce 5900FX og på når han sætter hans tv-skærm til, er den sort hvid på tv-skærmen, men der er farver på hans pc skærm - det er ikke fordi kablet sidder løst - det må være noget med softwaren, men hvad.
Avatar billede hammerhead Nybegynder
01. oktober 2004 - 17:07 #1
Han skal ind i egenskaber for skærm, og så i Indstillinger klik på avanceret og vælg geforcekortet. Så mener jeg det er noget med videooverlay han skal kigge på.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
01. oktober 2004 - 17:07 #2
En af mine venner havde samme problem.. det var hans fjernsyn der ikke understøttede det.. det virker højst sandsynligt hvis du prøver med et andet fjernsyn
Avatar billede mcgoat Nybegynder
01. oktober 2004 - 17:08 #3
Men kan jo også være en indstilling :) men hvis der er et andet fjernsyn i huset så prøv med det :)
Avatar billede hammerhead Nybegynder
01. oktober 2004 - 17:16 #4
Jeg havde samme problem med mit GFkort, men har siden skiftet kort, men det var en indstilling der var forkert.

Det kan dog som de andre siger også være fjernsynest der er problemet.
Avatar billede aleq Juniormester
01. oktober 2004 - 17:25 #5
har prøvet andet tv -samme problem
Avatar billede aleq Juniormester
01. oktober 2004 - 17:30 #6
Hammerhead, kan du huske hvilken instilling?
Avatar billede hammerhead Nybegynder
01. oktober 2004 - 17:57 #7
desværre ikke, men jeg er næste 100 på at det var noget med Overlay.

Har han sat primær skærm til pc og sekundær til tv.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
01. oktober 2004 - 18:07 #8
Der kan være 2 årsager:

1. Fjernsynet understøtter ikke ntsc og det kan man ændre i Nvivida driveren under nview, klik tvskærmen | Enhedsindstillinger | Vælg ouputenhed, og vælg så PAL-B .

2. Fjernsynet understøtter ikke Svideo, og i det tilfælde skal man ud og købe en colorfix adapter som laver signalet om til Composite video, som alle fjernsyn fortår.

3. Fjernsynet forstår svideo, men kun i det ene scartsik og man har ikke valgt svhs i av kanal på fjernbetjeningen. (Sådan er det på mit Philips)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
01. oktober 2004 - 18:07 #9
Ok 3 årsager *G*
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
01. oktober 2004 - 18:09 #10
Den colorfix adapter som jeg nævner kan fås her:
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=780044
Avatar billede kenp Novice
01. oktober 2004 - 23:20 #11
prøv lige dette ;) for fejlen kan godt være der!
http://danborg.org/exp/tvout.htm det er næsten det samme som tonnybrandt har skrevet.
Avatar billede aleq Juniormester
03. oktober 2004 - 13:25 #12
jeg takker foreløbigt for alle jeres svar, men er i øjeblikket ikke hjemme hos min kammerat så jeg kan ikke teste om det virker, men skal nok bede ham om at teste jeres forslag og vender tilbage med svaret hurtigst muligt
Avatar billede myohmy Nybegynder
03. oktober 2004 - 16:27 #13
Hey alle sammen! Det er mit g-force den var gal med, men takket være den guide kenp har posted et link til og tonnybrandt's guide er problemet løst! Jeg gik ind i nView højreklikkede på tv'et gik ind i ''set tv format'' - Advanced - Og satte den til Composite Video out.

Tusind tak for hjælpen!!! :D
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. oktober 2004 - 16:43 #14
Velbekomme, og godt at det lykkedes :)

Jeg lægger et svar hvis der skulle falde noget af *s*
Avatar billede kenp Novice
03. oktober 2004 - 16:45 #15
det må jeg vist så også hellere gøre det ;)
Avatar billede aleq Juniormester
03. oktober 2004 - 22:03 #16
:)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. oktober 2004 - 22:21 #17
Takker for point :)