Avatar billede net-meister Nybegynder
24. september 2004 - 20:19 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Min computer er pisse ustabil

Hey, min computer blir ved med at gå fryse hele tiden... nogen gange kan den højst stå tændt i 5 minutter...

Det en 1200mhz amd athlon med 256mb sd ram og et ati radeon grafik kort.

Er der noget jeg kan gøre for at holde den stabil?
Avatar billede nielschristiansen Nybegynder
24. september 2004 - 21:10 #1
hej det kan være mange ting bla. dine ram som ikke virker mere.
har du prøvet at scane din computer for virus ?
Avatar billede stange Nybegynder
24. september 2004 - 23:04 #2
Selvom Microsoft praler af noget andet, så er det stadig et noget ustabilt styre system... Har du evt. prøvet at formatere computeren?
Avatar billede net-meister Nybegynder
25. september 2004 - 00:54 #3
ja har formateret og langt bla. windows 98, 2000 og så endt med XP på... alle har været lige ustabile.
Avatar billede nopsen Ekspert
25. september 2004 - 14:39 #4
husker du at installere alle de korrekte og nyeste drivere til hele systemet, chipset, grafik, lyd, lan osv?
Avatar billede net-meister Nybegynder
25. september 2004 - 15:47 #5
yep
Avatar billede langthjem Nybegynder
25. september 2004 - 15:50 #6
Jeg vil anbefale dig at tjekke dine system temperaturer, og særdeles tjekke om alle blæsere kører frit og har luftgennemstrømning. Efter hvad du skriver er overophedning det første jeg ville tjekke efter, i særdeleshed grafikkortet.
Avatar billede net-meister Nybegynder
26. september 2004 - 18:57 #7
hvordan kan jeg checke over ophedning på grafik kort?
Det er ikke CPUen dethar jeg checket mange gange
Avatar billede langthjem Nybegynder
27. september 2004 - 12:16 #8
Den er svær, det er et spørgsmål om du "synes" at kortet er varmt når du rører ved det, ellers skal du have fat i en f.eks. sådan et udendørs termometer som du så kan sætte på kortet og dermed se hvad temp det har. Som med alt andet er temp over 60 grader ikke at anbefale, det er ca. accepteret maks temp for alt hardware.
Avatar billede nopsen Ekspert
10. januar 2005 - 20:09 #9
gider du at følge op på den hjælp du får?
Avatar billede net-meister Nybegynder
08. august 2006 - 11:41 #10
kasseret.