Avatar billede benneharli Juniormester
22. september 2004 - 21:46 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Lukker åbne spørgsmål efter f.eks. 1 år

Med fare for at virke som kværulant, vil jeg tage et emner op der hedder "Åbne spørgsmål"

Det kan være frustrerende når man bruger meget tid på at hjælpe andre, at der så ikke bliver lukket og fulgt op på tråde.

Derfor foreslår jeg at man f.eks. siger at spørgsmål der f.eks. har stået åbne ½ år, 1 år eller hvad ved jeg, så tilfalder point den der har stillet spørgsmålet, eller dem der svaret eller begge dele.

Det ville også give et reelt billede af folk på E, og hvordan de ligger.

Benjamin
Avatar billede snowball Novice
22. september 2004 - 21:52 #1
Der er for mange ting der skal tages hensyn til når vi snakker om mere eller mindre automatisk lukning af spørgsmål, og der er derfor endnu ikke nogen der har "knækket nødden" og fundet den perfekte løsning ;)
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
22. september 2004 - 21:52 #2
Jeg er helt med på din tankegang.
Men det er de fleste gange sådan at stilleren af sp. er væk og kan derfor ikke få de points der er udlovet, ellers vil man jo blot bede ham om fra Coadmin side at lukke sp.
Efter et tidsrum (måske ½ år) så bør det være sådan at indlæggene visner og dør hen, hvis der ikke er lagt et svar. Eller noget lignende.
Avatar billede fromsej Praktikant
22. september 2004 - 21:54 #3
Den bedste løsning er at lade pointspiseren lukke og tage pointene.
Avatar billede benneharli Juniormester
22. september 2004 - 21:55 #4
Ikke forstået?????
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
22. september 2004 - 22:01 #5
Ja det er jeg med på Fromsej, det er da en god ide
Avatar billede snowball Novice
22. september 2004 - 22:01 #6
Læs evt. http://www.eksperten.dk/spm/532132 hvor det samme diskuteres. Her er også forklaret lidt om hvorfor det er så besværligt at lukke spørgsmål automatisk.

benneharli: Pointspiseren som den populært kaldes, er en bruger som vi CoAdmins benytter hvis vi skal "trække point ud af et spørgsmål". F.eks. hvis en bruger har modtaget nogle point som han ikke burde ha' haft, så kan han komme af med dem ved at oprette et spørgsmål som "pointspiseren" så svarer på og dermed får de point som han ikke burde have haft.

I stedet for at give pointspiseren pointene for gamle spørgsmål, så burde man måske hellere smide pointene ud i /del/null - altså "ingenting" så de bare helt forsvinder ud af systemet.
Avatar billede fromsej Praktikant
22. september 2004 - 22:19 #7
Ikke for at være pindehugger, men om det er pointspiseren eller pointene bare ryger ud, hvilken forskel gør det? (o;
Men det har været diskuteret masser af gange, uden der er kommet en løsning.
Avatar billede roenving Novice
23. september 2004 - 02:08 #8
Avatar billede snowball Novice
23. september 2004 - 08:23 #9
fromsej: Hvis pointspiseren modtager point i en lind strøm, så ender den jo til sidst på diverse top lister (både i kategorier og samlet set), hvilket jo er ret misvisende ;)
Avatar billede fromsej Praktikant
23. september 2004 - 10:36 #10
Ja, det har du ret i, men så må de point bare ryge i Null.*S*
Avatar billede mjl Nybegynder
23. september 2004 - 15:19 #11
...øhhh!

Hvad med den bruger, der ikke gidder lukke sine sp. - hvad med ham - kan man så ikke bare sk... på det hele, og fortsat lade være med at lukke sine sp. - det er jo ikke en børnehave, og der er folk her på Eksperten, der bruger meget tid på at hjælpe en klaphat, der så ikke melder tilbage, gi'r points eller lukker sit sp. - såh...hvad med ham!!!???
Avatar billede snowball Novice
23. september 2004 - 15:51 #12
mjl: En sådan bruger må man give dårlig karma og så ellers opfordre personen til at lukke sine spørgsmål. Der er desværre ikke så meget andet at gøre.

Vi kan så også håbe på at Admin snart får indbygget en grænse for hvor mange spørgsmål man kan have åben på samme tid. Dette burde hjælpe lidt på antallet af åbne spørgsmål.
Avatar billede benneharli Juniormester
24. september 2004 - 12:27 #13
Den sidste her var faktisk god...
Avatar billede benneharli Juniormester
24. september 2004 - 12:29 #14
Man kunne også sige, at man ikke måtte have et åbent spørgsmål der er mere end en måned gammelt, hvis man skal kunne oprette et nyt spørgsmål. Jeg tror nemlig der er mange der glemmer at de har åbne spørgsmål, og hvis de så for klikket i "Abonner" og ikke længere får mails, ja så er det jo ærgeligt ;-)

En grænse på en måned synes jeg da ville være rimeligt...
Avatar billede diggerx Nybegynder
24. september 2004 - 12:55 #15
Man kunne jo også gøre det nemmere at lukke spørgsmål. Jeg har et åbent spørgmål, men jeg ka ikke se hvordan jeg får lukket det....
Avatar billede roenving Novice
24. september 2004 - 12:59 #16
Har du kigget på: http://expfaq.1go.dk ?-)
Avatar billede exp Juniormester
24. september 2004 - 13:05 #17
Avatar billede diggerx Nybegynder
24. september 2004 - 13:10 #18
Yihhaa, så fik jeg lukket det.

Men det er nu ikke sådan lige til at vide at man skal inds på de links i nævner, så en god start på kunne være et link lige under tekstboksen.
Avatar billede exp Juniormester
24. september 2004 - 13:37 #19
expFAQ'en er ikke en officiel eksperten-FAQ - den er blot skrevet af en række af brugerne herinde :-)
Avatar billede benneharli Juniormester
25. september 2004 - 21:12 #20
Nå, håber der er rodet op i et eller andet... Igen ;-)