Avatar billede ttopholm Nybegynder
21. september 2004 - 14:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Transparent Packet Filtering

Er der nogen der kender et godt Transparent Packet Filtering program til Windows, eller nogen der har en let guide til linux/unix, andet end denne:
http://ezine.daemonnews.org/200207/transpfobsd.html

Computeren må ikke bruge en ip, men som sagt kun filtere på de diverse porte...
Avatar billede langbein Nybegynder
21. september 2004 - 18:12 #1
Det du kaller en Transparant Packet Filtering program som ikke skal bruke ip, det er vel sannsynligvis det som jeg ville kalle en "bridging firewall".

For Linux så finnes dette, men om det er videre enkelt det skal være usagt (Holder på å sette meg inn i det nå. DVS det er ikke noe program egentlig det er en del av den nye funksjonaliteten til Linux 2.6.x kernel. Det grensenitt man konfigurerer med heter ebtables.

Tror ikke man får bridging firewall funksjon til Windows, dvs man kan sette den opp som bridge, men samtidig så forsvinner firewall. Slik at det også fungert på "standard Linux" fram til inntil for nylig. (Man kunne modifisere dette inn i Linux kernel 2.4.x, 2.6.x har det som standard.

Tror det er rett svar at det ikke finnes noe "program" for hverken Windows, Linux eller FreeBSD, men man kan sette opp de standrdfunksjoner som finnes hos Linux og FreeBSD på en slik måte at PC som helhet fungerer som en bridging hardware firewall. (Dvs transparent uten ip.)

Hos Linux så heter dette prosjektet, eller i hvert fall konfigurasjonsgrensesnittet ebtables: http://ebtables.sourceforge.net/
Avatar billede langbein Nybegynder
21. september 2004 - 18:15 #2
Avatar billede langbein Nybegynder
28. september 2004 - 00:44 #3
Avatar billede ttopholm Nybegynder
29. november 2004 - 11:20 #4
brugte en openbsd 3.6 med pf