Avatar billede michaelsd Nybegynder
21. september 2004 - 10:37 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Bitguard firewall og processorforbrug

Hej,

Jeg er ved at skifte firewall til min hjemme PC. Jeg er blevet træt af Zonealarm, som bruger forholdvis meget processorkraft. Så derfor har jeg kig på Bitguard. Bruger den meget processorkraft? Hvad med Look'n'stop er den endnu bedre, hvad de angår?

Er der et gratis alternativ?

Mvh.
Michael
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. september 2004 - 10:40 #1
Der er gratis alternativer som f.eks. sygate, men bitguard er efter min mening den bedste. Bitguard implementeres som en service og dermed som en del at styresystemet. Dette giver flere fordele, dels at den ikke kan stoppes eller disabler, den skal afinstalleres med genstart til følge, det vil du opdage. Det at den er en service betyder at den fylder meget lidt, og dermed også bruger relativt lidt ressourcer, den kører hurtigt og smidigt.

Mine bedste anbefalinger til bitguarden
Avatar billede michaelsd Nybegynder
21. september 2004 - 11:06 #2
Tak for det hurtige svar. Jeg vil prøve Bitguards 14-dages testversion.
Avatar billede damm_ Nybegynder
21. september 2004 - 11:15 #3
Jeg er enig med bufferzone i at bitguard er det bedste bud - har haft den i 5 måneder nu.
Bitguard installeres som en driver der lægger sig uden om netværksdriveren og den service og tilhørende program der kører i windows er udelukkende for at brugeren kan konfigurere bitguard dvs åbne eller lukke porte eller give programmer adgang til internettet. Jeg slukker for mange ting når jeg f.eks spiller og
også bitguard men det betyder ikke at jeg så ikke er beskyttet udefra - jeg kan blot ikke konfigurere firewallen eller give programmer adgang til internettet.
Desuden tager bitguard ingen fart af dit internet da windows delen kun er til konfiguration og selve firewallen der ligger i en driver der fylder under 1 mb.

Et gratis alternativ - til bitguard?
Ja hvis du har nForce chipset så kommer der snart en bitguard lignende firewall der er inkluderet i den næste chipset opdatering til nForce chipset. Se her!
http://www.nvidia.com/object/security.html