Avatar billede Jman Praktikant
20. september 2004 - 22:49 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ref. til spørgsmålet

Nogle gange, når man kigger på sin karme, er det ikke helt til at finde ud af hvorfor man er blevet tildelt karme - det være sig negativt som positivt.

Ofte har man måske hjulpet 4-5 personer inden for kort tid og så er det svært at se, hvad man har fået karma for selv om der er en kort forklaring på tildelingen.

Så selv om der bliver holdt stædigt på at karma skal være anonymt, kunne det måske være rart at der bare var en reference til det spørgsmål hvorfra en bruger har valgt at tildele karma, så man selv kan "sjusse" sig ind til hvorfor man har fået karma og evt. kan rette op på evt. dårlig karma p.g.a. af forklaringer eller opførsel - Det er vel derfor man har Karma (?)
Avatar billede Jman Praktikant
20. september 2004 - 22:50 #1
"karme" = karma  *lol*
Avatar billede roenving Novice
20. september 2004 - 23:09 #2
Et grundlæggende problem i den slags forslag er, at karma principielt tildeles for brugerens adfærd generelt, og der derfor i teorien burde være rigtig mange karma-tildelinger, som er tildelt på baggrund af en brugers oplevelser af en anden brugers adfærd i en hel stribe spørgsmål !-)
Avatar billede Jman Praktikant
20. september 2004 - 23:16 #3
Hvis det forholdt sig således, så var der ikke hold i mit spørgsmål. Men generelt synes jeg at min egen karma ikke afspejler dette.. ej heller når man kigger lidt i andres.
Jeg tror att rigtig mange har den opfattelse at karma tildeles lige efter at have fået hjælp (eller mangel på samme) i en problemstilling. Det var også min egen opfattelse i starten...
Avatar billede roenving Novice
20. september 2004 - 23:34 #4
Bemærk ordene 'i teorien' !-)
Avatar billede Jman Praktikant
20. september 2004 - 23:37 #5
Jeps - jeg er med  c",)
Men så vil det i teorien heller ikke skade at man havde ref. med i spørgsmålet (i forhold til min teori i hvert fald)
Avatar billede roenving Novice
20. september 2004 - 23:46 #6
Det vil jo give mulighed for rod, hvis nu man ikke selv deltager i den tråd, som udløser ens lyst til at tildele karmaen !-)
Avatar billede Jman Praktikant
21. september 2004 - 11:16 #7
Det mener jeg ikke - jeg kan da godt give karma til en person, selv om jeg ikke deltager. Karma'en (og evt. dertilhørende forklaring) der er tildelt i forhold til et refereret spørgsmål, vil bedre kunne hjælpe folk til at forstå hvorfor man få tildelt dårlig karma.
- Og det er da uagtet, hvem der tildeler karmaen.
Avatar billede Jman Praktikant
18. oktober 2004 - 14:57 #8
lukker