Avatar billede steendohrn Nybegynder
19. september 2004 - 17:22 Der er 3 kommentarer

Video til harddisk uden firewire

Har begået en kvajert af de mere stupide: Har investeret i et digitalt videokamera (Sony) og herefter konstateret at der med den medfølgende software ikke kan overføres video via USB og ikke firewire, hvilket der ikke findes indgang til på min bærbare (Acer). Eller: Videoen kan rent faktisk overføres, men bliver automatisk konverteret til etneller andet bizart miskmask af en autoklippet udgave med supermarkedsmuzak henover. Nogle der skulle kende til en mulighed for at få overført på anden vis via USB ?
Avatar billede gittep Nybegynder
19. september 2004 - 18:16 #1
Mener du, at kameraet kun kan overføre via firewire?
Avatar billede steendohrn Nybegynder
19. september 2004 - 19:28 #2
Ja og nej. Man kan overføre via USB til enten streaming eller til et medfølgende program, som automatisk genererer en færdigklippet version. Der kan altså godt overføres data, men ikke i "rå" form
Avatar billede gittep Nybegynder
19. september 2004 - 20:55 #3
Jeg ved ikke så meget om det, du skal nok have fat i Henninga eller en af de andre eksperter, men jeg har selv et kamera som overfører via usb 2.o, og det er heller ikke helt uden problemer, men jeg har fundet ud af, at programmet Ulead Video Studio 7, fint kan capture fra mit USB kamera, og her kan jeg også lave DVD kvalitet. Endelig kan man købe en USB boks hos Pinnacle som kan konvertere et firewiresignal til USB, men det er vist en halvdyr løsning. Håber det kan hjælpe med at løse dit problem.