Avatar billede anhansen Nybegynder
16. september 2004 - 14:47 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Er der nogle "forkerte" processer heriblandt?

Hej.

Vi har en mac OS X maskine som går "død" hele tiden. I forskellige applikationer - dels når den skal på netværket, hvis man trykker 'æble'-c for at kopiere i textedit, eller i indesign.

Er der nogen med kendskab til mac der kan se nedenstående liste igennem for at se om der er nogle processer der kan være skyld i dette - eller nogle der har nogle råd?

  630 top
  592 TextEdit
  588 bash
  587 login
  586 Terminal
  568 AppleSpell
  510 lookupd
  504 Finder
  477 SecurityAg
  476 Microsoft
  474 Microsoft
  421 StuffIt Ex
  408 Internet E
  345 slpd
  308 AppleFileS
  307 cupsd
  284 crashrepor
  255 automount
  252 automount
  249 rpc.lockd
  240 nfsiod
  224 ntpd
  221 Extensis S
  202 SystemUISe
  201 Dock
  197 pbs
  186 DirectoryS
  182 loginwindo
  178 SecuritySe
  168 KernelEven
  164 ioupsd
  162 ATSServer
  159 distnoted
  158 coreservic
  157 WindowServ
  153 cron
  123 dynamic_pa
  120 update
  118 netinfod
  93 notifyd
  88 diskarbitr
  87 configd
  85 kextd
  79 syslogd
    2 mach_init
    1 init
    0 kernel_tas
Avatar billede kado Nybegynder
16. september 2004 - 21:36 #1
Jeg kan ikke ikke, at der er nogen processorer, der ikke skal være der.
Start maskinen op på OSX 10 CD'en, nyeste version 10.3.5, ihvertfald den version du har installeret på maskinen.
Gå i Arkiv-File - vælg Diskværktøj/DiskUitility - vælg fanebladet med Diskværktøj - vælg i venstre side din HD og vælg reparer rettigheder

/kado
Avatar billede anhansen Nybegynder
16. september 2004 - 22:28 #2
ok... Det vil jeg prøve.. Hvis jeg kører disk utility fra osx "dør" den nemlig også...
Avatar billede egonspock Seniormester
17. september 2004 - 00:33 #3
det lyder som lidt som defekt ram i mine ører, men det kan selvfølgeligt også være noget andet. Processerne ser ok ud. Der er dog to andre ting udover at reparere disktilladelser, som man helst ikke må gøre fra CD'en, men i denne situation ikke kan gøre andet. Det er at slette nogle Caches, evt. med Onyx eller Cocktail. Og endeligt overveje om der skulle være en åben font, der giver problemer, når I nu kører Suitcase på den.
Avatar billede anhansen Nybegynder
17. september 2004 - 08:12 #4
ok... Jeg har en cd der ligger med "hardware" check som fulgte med maskinen. Maskinen er "født" med os9 (Powermac G4), men derfor kan jeg vel godt køre hardwarecheck med den cd?
Jeg forstår ikke helt med fonten? Kan det godt være en font der gør at hele systemet går død?
Avatar billede anhansen Nybegynder
17. september 2004 - 09:10 #5
Boot fra cd virker ikke.. For mig ihvertfald..

Jeg holder c inde som der står på cd'en, men den booter bare op i osx.

Jeg har skiftet drev i den - kan det betyde noget. Skal dvddrevet stå som master for at kunne bootes fra?
Avatar billede anhansen Nybegynder
17. september 2004 - 11:34 #6
Det skulle det... For at boote skal cd/dvd drev være master...
Avatar billede anhansen Nybegynder
17. september 2004 - 11:42 #7
Den der diskværktøj... Den går helt amok... Der vælter frem med filer der har "fejl"...

Så måske det hjælper...
Avatar billede anhansen Nybegynder
17. september 2004 - 12:33 #8
Nu har jeg repareret disktilladelser.. Problemet er stadig det samme...

Har i andre forslag?
Avatar billede anhansen Nybegynder
17. september 2004 - 12:59 #9
Ser ud til at det er brugerkontoen der er gået i kuks.. Har oprettet en ny brguer derpå.. Og det går bare derudaf...
Avatar billede anhansen Nybegynder
17. september 2004 - 13:18 #10
Jeg lukker... Tak for indslagene...