Avatar billede ferdinand.k Mester
15. september 2004 - 18:23 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

samling af dmg filer

Jeg har 4 dmg filer der skal samles. Det er et image der bare er delt op i 4 images så de hver især kan være på en cd hver... dvs.at alle filer ender på .dmgpart
Er der en der ved hvordan jeg mounter og samler disse filer? Når jeg mounter filerne som de er, kommer der en fejl der hedder Codec Overrun - parts invalid...
Avatar billede egonspock Seniormester
15. september 2004 - 18:38 #1
Jeg tror at det er en helt anden filtype, men at de bare skjuler deres rigtige navn. Prøv at tage en info (æble-i) på dem og se hvad deres rigtige navn er. (se under navn&endelse)

Måske er det rar-filer eller et eller andet okkult format ;-)
Avatar billede ferdinand.k Mester
15. september 2004 - 18:52 #2
Det ser nu ud som om det er det rigtige format... ender ligeledes på .dmgpart
Avatar billede egonspock Seniormester
15. september 2004 - 19:01 #3
ok. Jeg har fandt lige xtools 1.2 på min maskine, hvor der var en del dmgparts. Kører du 10.3 eller tidligere version af OSX? Har du kørt reparer filrettigheder og unix-jobs fornyligt?
Avatar billede ferdinand.k Mester
15. september 2004 - 19:14 #4
jeg har repereret permissions fornyeligt, ja... og kører 10.3.5... hvorfor da?
Avatar billede egonspock Seniormester
15. september 2004 - 19:28 #5
grunden til permissions-efterspørgslen var at den applikation, der åbner DMG'erne, ville lægge dem i en temporær folder, der kunne være låst ved uheld.
Hvis du har Parts invalid, kunne det være at du blot skal downloade den grimme en gang til. Med Konsol-programmet i hjælpefolderen, kan du sikkert se hvilken den ikke kan lide. - undskyld hvis det bliver lidt nørdet, i øvrigt.

Har du i øvrigt prøvet blot at åbne den første af filerne, og ikke dem allesammen på en gang?
Avatar billede egonspock Seniormester
15. september 2004 - 21:40 #6
jeg faldt også lige over dette hint: http://www.macosxhints.com/article.php?story=20040914094210758
ikke sikkert at det virker, men det er da forsøget værd!
Avatar billede ferdinand.k Mester
16. september 2004 - 10:50 #7
ja, jeg har også selv set det - har ikke forsøgt endnu, men det er da som du siger, forsøget værd...
Avatar billede egonspock Seniormester
16. september 2004 - 17:33 #8
Jeg har set denne på MacFixit.com:
Non-mounting disk images, solutions

For some, Disk Utility is unable to mount volumes and/or images under Mac OS X 10.3.5. Users are receiving various errors, including "- 536870208" when attempting to do so.

MacFixIt reader Theodore Lyman has received a workaround from Apple that, in his case, allows disk images to once again work properly:

"Tech support was unable to resolve this immediately after having me go back to my base system i.e. no cards, extra memory etc. Also as I mentioned, Disk Utility would not create images either, giving the same error message. What was also unusual about this was that there was no option for the size of the disk image as there usually was. the pull down was gone.

"Solution - after about 24 hours, an Apple tech called me back with this solution - which did work.

"From the /System/Library remove the following files - "Extensions.kextcache", "Extensions.mkext", and the folder "com.apple.kernelcaches"

"I then was told to run sudo touch /System/Library/Extensions (in the Terminal) to reset the cache info."

In some cases deleting specific preference files can resolve the issue; these include: com.apple.LaunchServices.plist in ~/Library/Preferences/ (username/Library/Preferences) all files with 'com.apple.LaunchServices.*' in ~/Library/Caches.
Avatar billede ferdinand.k Mester
16. september 2004 - 19:20 #9
ok... det forsøger jeg mig med...
Avatar billede ferdinand.k Mester
16. september 2004 - 22:34 #10
hmm... det virker desværre heller ikke... men jeg har fundet en løsning... nogle gang kan man ikke se skoven for bar' træer! Jeg smed filerne ind i Disc Utility og mountede dem derfra... der er ingen problemer...:)

læg lige et svar, så får du sgu point for indsatsen...
Avatar billede egonspock Seniormester
17. september 2004 - 00:11 #11
Det var rart at høre at du fik det til at virke, selvom løsningen var lidt for lige til :-)
Avatar billede ferdinand.k Mester
17. september 2004 - 11:01 #12
precis! jeg havde egentligt ønsket at det var lidt mere kompliceret...:)