Avatar billede iznogood Nybegynder
14. september 2004 - 16:27 Der er 24 kommentarer og
2 løsninger

Tabte frames ved capture fra analog kilde

Jeg har lige købt en Pinnacle Moviebox Deluxe (incl. Studio 9.0).

Den skulle være velegnet til at lave captures af såvel digitalt som analogt materiale.

Men...

Når jeg forsøger at lave en capture fra analog kilde, så taber jeg cirka 10 frames i sekundet (ved højeste kvalitet - mjpeg).

Min pc opfylder deres anbefalinger, både mht. processorhastighed, diskplads og ram.

Jeg har hentet og installeret enditall2, som lukker alle unødvendige processer....og jeg har defragmenteret og ryddet pænt op alle vegne ;-)

Hvorfor taber jeg så mange frames?

Mange hilsner

Iznogood
Avatar billede norbert Nybegynder
14. september 2004 - 16:39 #1
Det er nok fordi, du netop bruger højeste kvalitet. Prøv at sætte den ned til 6-7000. Så tror jeg det går.
Avatar billede iznogood Nybegynder
14. september 2004 - 16:45 #2
Jeg er totalt nybegynder på dette område.

Hvad skal jeg sætte ned til 6000-7000 ?
Avatar billede norbert Nybegynder
14. september 2004 - 16:50 #3
Nu kender jeg ikke Studio 9.0, men under alle omstændigheder skal du nok lidt ned i kvalitet. Der må være et sted hvor du kan sætte kvaliteten ned.
De 6-7000 jeg taler om er bit-raten, altså hvor hurtig du capturer.
Norbert :-)
Avatar billede iznogood Nybegynder
14. september 2004 - 17:37 #4
Ændrede indstilling fra AVI (bedste kvalitet - mjpeg) til MPEG2 med bitrate på først 7000 og derefter 6000. Antallet af tabte frames var større end ved AVI - på trods af den ringere kvalitet.

Har antallet af tabte frames noget at gøre med min hardware?

Jeg har 2,6 GHz cpu og 512 MB RAM.
Avatar billede iznogood Nybegynder
14. september 2004 - 17:40 #5
Plus ny-defragmenteret HD med mere end 10 Gb ledig diskplads.
Avatar billede norbert Nybegynder
14. september 2004 - 17:47 #6
Det ved jeg faktisk ikke - det bedste burde være at capture i avi-format. Der må næsten stå noget i din brugsforvirring til din mowiebox. :-/
Avatar billede mcmukkel Nybegynder
14. september 2004 - 17:51 #7
Problemet med tabte frames er meget typisk da du henter fra analog. Jeg har selv haft problemet og opgav næsten. Men der er en løsning. Hent et program som kan Capture fra en analog forbindelse og overfør det til studio 9 derfra. Du kan downloade et godt almindeligt og lille gratis program her:  http://www.download.com/Stoik-Capturer/3000-2169-10285947.html?tag=lst-0-7
. Convert til avi og overfør til studio 9. Lad mig høre om det virker og om det løste dit problem. Eller evt. flere problemer med studio 9. :-D
Avatar billede mcmukkel Nybegynder
14. september 2004 - 18:27 #8
er her nogle??
Avatar billede norbert Nybegynder
14. september 2004 - 18:32 #9
Ta' det bare roligt, mcmukkel :-) Det kan jo være han spiser - eller prøver dit udmærkede forslag. Det er ikke unormalt, at der kan gå et par dage, før tingene er prøvet godt igennem.
Norbert :-)
Avatar billede iznogood Nybegynder
14. september 2004 - 18:53 #10
Så er jeg tilbage :-)

De råd jeg kan finde på Pinnacle's hjemmeside og manualen går i høj grad på at aflive så mange unødvendige processer som muligt under capture. Det inkluderer i øvrigt også internetforbindelsen.

Årsagen til mine tabte frames har vist nok noget at gøre med, at min pc ikke kan nå at skrive alle data hurtigt nok.

Jeg har en bærbar med 1 enkelt fysisk disk. Disken har 2 partitioner. Så der er sikkert noget om snakken. Men det hjælper desværre ikke at capture til en ekstern USB2-harddisk.

Prøver lige at hive det program, som mcmukkel anbefaler ned og se om det kan løse problemet. Ellers må jeg ud og låne en stationær pc med flere diske.

Iznogood
Avatar billede iznogood Nybegynder
14. september 2004 - 18:57 #11
Beskrivelsen af Stoik-Capturer lover godt...
Avatar billede iznogood Nybegynder
14. september 2004 - 19:14 #12
Har downloadet stoik-capturer 2 gange. Begge gange var zip-filen beskadiget. På producentens hjemmeside kan man også downloade programmet...desværre fra samme kilde.

:-(
Avatar billede gratis Nybegynder
14. september 2004 - 19:29 #14
Avatar billede norbert Nybegynder
14. september 2004 - 19:31 #15
Mit link virker - har prøvet inden jeg postede linket :-)
Avatar billede gratis Nybegynder
14. september 2004 - 19:35 #16
samme her :)
Avatar billede norbert Nybegynder
14. september 2004 - 19:37 #17
fint - så skulle der være en god chance :-)
Avatar billede iznogood Nybegynder
14. september 2004 - 19:45 #18
Hæ...i fandt de samme som mig. Måske fordi vi alle bruger Google?

Jeg har installeret programmet og vil give det en fair chance, ved at lukke så meget som muligt ned under capture .

-> mcmukkel
Hvad mener du med konverter til avi? Stoik Capturer kan capture direkte til avi. Eller er det netop det, som du mener?
Avatar billede norbert Nybegynder
14. september 2004 - 19:50 #19
yes - vi har googlet os frem :-)
Ja, jeg tror det er det han mener :-)
Avatar billede iznogood Nybegynder
14. september 2004 - 19:50 #20
Nu skal der testes! :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
14. september 2004 - 19:51 #21
Held og lykke herfra .-)
Avatar billede gratis Nybegynder
14. september 2004 - 19:58 #22
Yep, Happy Capturing :)
Avatar billede iznogood Nybegynder
14. september 2004 - 20:21 #23
Sådan.

Den gode nyhed først. Stoik kunne capture tusindvis af frames uden at tabe en eneste frame. Man kunne endda vælge mjpeg til pinnacle.

Den dårlige nyhed er, at Stoik tilsyneladende kun kan capture i formatet 352x288.

Det er desværre for lidt til mit behov.
Avatar billede iznogood Nybegynder
14. september 2004 - 23:37 #24
Korrektion:
Ved nærmere eftersyn kan jeg se, at Stoik sagtens kan lave 720x576 etc. - men så taber den 10 frames i minuttet ligesom Studio 9.

Jeg har prøvet at fifle lidt med de forskellige codecs. Stoik har en lang liste at vælge fra heriblandt 2 fra pinnacle. Jeg har også prøvet PICVideo MJPEG, som jeg kender fra Studio 9. Men jeg kan stadig kun capture ordentligt i 352x288, som er default for programmet.

Vil en kraftigere computer, med mere ram og ekstra harddisk, kunne gøre det bedre?
Avatar billede norbert Nybegynder
14. september 2004 - 23:45 #25
Hvis du har mulighed for at capture i 352x576, så prøv det. Det kan faktisk godt give et udmærket billede. Og så er det kompatibelt med DVD.
Avatar billede iznogood Nybegynder
09. december 2004 - 03:09 #26
Løsningen var at købe en ny pc.

Nu kører jeg P4 3.2 med 2 GB RAM.

- Så taber den ingen frames i 720x576 - full DV.

Tak for de gode råd omkring alle de andre ting.