Avatar billede x-masman Nybegynder
13. september 2004 - 19:50 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Flere grupper i kategorien sikkerhed

Var det ikke en ide at lave nogle flere grupperinger i kategorien sikkerhed? Det er lidt irriterende at gruppen generelt stort set kun bruges til hijackthis logs.
Der er stort set intet til sikkerhed udover virus og det der er forsvinder blandt alle hijackthis log'sne.

Var det ikke en ide at oprette en underkategori der hedder hijackthis logs eller bare spyware.
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. september 2004 - 19:52 #1
Nej - det ville give unødig konkurrence til spywarefri.dk....
Avatar billede x-masman Nybegynder
13. september 2004 - 19:55 #2
Mener du det? det kommercielle frem for funktionalitet... (?) Eksperten kan jo ikke bruges til sikkerhed så. Med mindre vi får en underkategori der hedder sikkerhed(ikke hijackthis). Hvilket giver samme resultat.
Avatar billede ksoren Nybegynder
13. september 2004 - 20:05 #3
Jeg er enig med x

Jeg gider ikke engang kigge i sikkerhedskategorien..
Avatar billede mat Nybegynder
13. september 2004 - 20:15 #4
john_stigers > Man kan jo så spørge sig selv om ikke spywarefri er lidt ligeglade med konkurrencen, eftersom mange af dem renser logs herinde? Med den overflod af logs der postes her mener jeg sagtens man kunne retfærdiggøre en selvstændig kategori. Desværre er kategoriændringer ikke det der gøres mest i her på eksperten.
Avatar billede arlet Juniormester
13. september 2004 - 20:51 #5
Og alligevel vel de hijackthis logs blive smidt alle steder, som nu.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
13. september 2004 - 21:20 #6
Forslag:

Man kunne for at sikre, at alle spørgsmål havnede i den rigtige kategori, lave et "klikke-sig-igennem" system, hvor spørgeren skulle markere én af flere muligheder, hvorefter vedkommende automatisk bliver sendt videre til at klikke på endnu én af flere muligheder, osv. osv. for til sidst at havne i den rigtige kategori og der kunne oprette sit spørgsmål.
Avatar billede x-masman Nybegynder
14. september 2004 - 00:17 #7
Er det ikke bare et spørgsmål om tilvending før folk kunne finde ud af at smide dem i den rette kategori? Jeg mener, at hvis der konsekvent blev sagt forkert kategori til hijackthis spm i forkerte kategorier, ville det til sidst lykkedes. Eller i hvert tilfælde bare fjerne en god del af dem. Eksperten mister fuldstændig sin værdig i forhold til sikkerheds spm.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
14. september 2004 - 01:16 #8
Ja jeg syntes nu også, at der godt kunne laves en kategori, til dem der bare vil have tjekket deres log. Det ville ihvertfald mindske problemet med den store mængde logs, der bliver lagt over hele kategorien. Iøvrigt syntes jeg at der er en tendens til at bede om en log, før man har prøvet at løse problemet på anden måde. Man kan altid bede om en log, hvis man er kørt fast i problemet. Med respekt for Spywarefri´s supportere, der gør en stor indsats på Eksperten, vil jeg da sige at Eksperten ikke = Spywarefri, hvor der typisk altid bliver bliver bedt om en log. Det er logisk at gøre dette på Spywarefri, men ikke nødvendigvis på Eksperten.
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. september 2004 - 08:04 #9
Tilvænning?
Hvor mange her på eksperten gør opmærksom på kategorien er forkert, når de ser et spørgsmål der er oprettet forkert?
Umiddelbart vil jeg sige 75% af brugerne her på eksperten lægger ikke mærke til kategorien når de kommenterer/svarer, så jeg tror næppe at tilvænning er løsningen :)
Mere a la det victor-1 er inde på vil kunne sikre en korrekt kategori ved første forsøg.
Avatar billede fromsej Praktikant
14. september 2004 - 10:18 #10
Lidt kommentarer:
John_Stigers 13/09-2004 19:52:49>>Jeg ser det nu ikke som konkurrence, tværtimod som aflastning der virker begge veje.*S*
Arlet 13/09-2004 20:51:40>>Ja, desværre, dem der ryger i Fri debat ser jeg kun hvis andre gør mig opmærksom på dem.
victor-1 13/09-2004 21:20:05>>Godt forslag.*S*

Det ville være nemmere at der kom en underkategori til HJT logs, og et fromt ønske ville være at en af os, ligemeget hvem fik mulighed for at lave et "Sticky" indlæg så vejledning og link til de nyeste versioner altid lå øverst.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
14. september 2004 - 12:36 #11
Min kommentar 14/09-2004 01:16:23 blev tilsyneladende "overset", måske fordi at jeg ikke havde forklaret mig tydeligt nok, så jeg prøver igen. Hvis vi skal komme "problemet" med de mange logs til livs, mener jeg at vi skal prøve at se på hvad der egentlig sker, når der bliver stillet et spørgsmål i sikkerhed: Ret ofte, bliver der meget hurtigt bedt om en log (er selv "slem" til det), og det mener jeg har flere minusser:

Brugerene vil være tilbøjelige til ofte at lægge en log, sammen med spørgsmålet, da de jo alligevel vil blive bedt om en.

Det vil så typisk være "logtyderen" der "overtager" besvarelsen, og andre brugere med ellers gode forslag, vil stå af.

Mange brugere gider ikke lægge kommentarer eller svar, fordi der jo nok alligevel kommer en og beder om en log.

Min kommentar, "Eksperten ikke = Spywarefri" kunne godt misforståes, men den er altså kun ment som en understregning af, at det ér to forskellige fora, med forskelligt grundlag og formål.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
14. september 2004 - 15:04 #12
Fromsejs forslag om en sticky, syntes jeg er godt. Når vi er ved sticky´s, kunne det så ikke være en ide at der var en sticky, når man gik ind på "opret spørgsmål" i alle sikkerhedskategorierne. Noget i stil med: HijackThis logs til tjek lægges kun her, alle andre kategorier, læg kun en log hvis du bliver opfordret til det. Ja, jeg ved godt at det er ønsketænkning, men det kunne være en god ide ;-)
Avatar billede fromsej Praktikant
14. september 2004 - 15:14 #13
Forevernewbie>>Jeg overså skam ikke dit indlæg, du har ret i at vi nok er hurtige til at bede om en log, nogle gange for hurtige endda, men det er altså et godt værktøj til at spotte synderen med.
At HJT burde have egen kategori er jeg helt enig i, og at vores forum og eksperten er to forskellige ting, det er også rigtigt, og det er faktisk kun i sikkerhed vi overlapper, vi henviser som regel til Eksperten når det er spørgsmål der går ud over vores kerneområde, selvfølgelig svarer vi hvis vi kan, men vi lægger ikke mange kræfter i at løse HW og generelle Windows problemer på spywarefri, så får vi rigeligt at se til.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
14. september 2004 - 15:49 #14
Fromsej>> Jeg håber virkelig at du ikke tror at jeg er "efter" jer, for sådan var det absolut ikke ment. Om Spywarefri svarer på HW spørgsmål og Windows, eller spyware spørgsmål bliver besvaret på Eksperten, syntes jeg egentlig er underordnet. Selvfølgelig har du ret i at HJT er et godt værktøj, men det kan ikke løse alle problemer, og kunne vi på en eller anden måde begrænse brugen af HJT, på Eksperten, eller få de fleste lagt i en kategori for sig selv, vil sikkerhed måske få de brugere tilbage, som måske er stået af, eller er ved det.
Avatar billede fromsej Praktikant
14. september 2004 - 16:19 #15
Nej, sådan opfatter jeg det slet ikke.*S*
Vi kan da godt begrænse brugen af HJT, så må scannerne bare i gang først, problemet er nok at hvis det er en blanding af virus og diverse andet, så skal vi se hvad fjenden er inden vi kan angribe den.
Der er ikke megen mening i at foreslå CWShredder, hvis der ikke er tale om CWS, osv. ;o)
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
14. september 2004 - 17:39 #16
Det er jo selvfølgelig ikke smart at skyde med bind for øjnene, men det må vel være en balancegang. Hvis spørgsmålet kræver en log for at kunne løses, kan man jo altid bede om den.
Avatar billede fromsej Praktikant
14. september 2004 - 17:57 #17
Vi er helt enige, så er det et spørgsmål om at opdrage de der har problemet.*S*
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
14. september 2004 - 18:06 #18
Tjaeh, og jeg vil så starte med at opdrage mig selv *G*
Avatar billede x-masman Nybegynder
18. september 2004 - 00:38 #19
Hmmm... Utroligt nok var der ikke så mange andre der delte min mening.
Avatar billede fromsej Praktikant
18. september 2004 - 09:08 #20
Det synes jeg da, selvom det nok løb lidt af sporet.*S*
Avatar billede x-masman Nybegynder
18. september 2004 - 12:08 #21
Ja, men jeg havde håbet på at halvdelen af eksperten, var lige så træt af de spm. som mig og derfor kom med ting som: "hørt" "få fat i en admin" "lorte eksperten" og andet. ;o)
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
18. september 2004 - 12:23 #22
Tjah, mon ikke der er et tavst flertal, der bare ikke gider deltage i diskussionen. Jeg syntes da, at det er tydeligt der er et problem. Mon ikke admins har været forbi tråden, og tænker lidt over det. Det kan man da håbe. ;-)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
18. september 2004 - 14:36 #23
"x-masman"
Du lyder i din sidste kommentar næsten som en lille forurettet dreng *S*
Jeg håber da ikke du går rundt og tror, at du er den eneste herinde som gerne vil ha' lavet om på nogle ting.
Jeg kan få øje på flere i denne tråd, som gennem tiden har gjort Deres for at få et "bedre eksperten", så du er helt sikkert ikke alene *S*

Med hensyn til at råbe Admin op, har forsøget været gjort et utal af gange, men den generelle opfattelse af hans holdning er så vidt jeg kan bedømme, at han kun hører det han vil høre.

Hyggeligt efterår til alle ;o)
Avatar billede x-masman Nybegynder
18. september 2004 - 16:57 #24
>Du lyder i din sidste kommentar næsten som en lille forurettet dreng *S*

Hence the smiley

>Jeg håber da ikke du går rundt og tror, at du er den eneste herinde som gerne vil ha' lavet om på nogle ting.
Jeg kan få øje på flere i denne tråd, som gennem tiden har gjort Deres for at få et "bedre eksperten", så du er helt sikkert ikke alene *S*

Det har ikke rigtig noget med denne sag at gøre. Det er da fint at de har gjort deres, men det ændre ikke rigtig på at jeg virklig troede, der ville være stor opslutning om denne sag. ;o)

>Med hensyn til at råbe Admin op, har forsøget været gjort et utal af gange, men den generelle opfattelse af hans holdning er så vidt jeg kan bedømme, at han kun hører det han vil høre.

Enig!

>Hyggeligt efterår til alle ;o)

ditto!