Avatar billede charley78 Novice
11. september 2004 - 16:15 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

hvordan åbner man port?

Jeg skal åbne en port på min pc, for som underviser at få adgang til en meget vigtig test på nettet. I dette tilfælde skal jeg "åbne for kommunikationen på port 80 på IP xxx.xxx.xxx.xxx".

Ved nogen hvordan jeg gør det?

Jeg har en zonealarm firewall og har indtastet IP adressen, men jeg kan ikke finde nogen "port" at åbne i programmet.

Kan nogen hjælpe?
Avatar billede human Nybegynder
11. september 2004 - 16:25 #1
Hvis det er port 80 er den allerede åben. Ellers ville du ikke kunne skrive herinde.
Avatar billede human Nybegynder
11. september 2004 - 16:25 #2
Men skulle den være lukket af en eller anden grund. Så skal du lige fortælle mig hvordan du kommer på nettet, gennem firewall, router, eller modem?
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
11. september 2004 - 16:36 #3
Det kommer an på, hvilken version af Zonealarm du har. På denne side kan du finde stort set alt om hvordan du konfigurerer den http://don.hoover.net/adding.html
Avatar billede charley78 Novice
11. september 2004 - 16:42 #4
jeg er dansk bredbånd kunde, hvis det ellers er svar på humans spørgsmål.
Mht zonealarm, har jeg allerede været inde og skrive den ind og vælge "trusted".
Avatar billede charley78 Novice
11. september 2004 - 16:58 #5
På den net-side hvor problemet er opstået, står også der flg.:

"Første gang du starter demotest bliver du spurgt, om du vil installere og køre et program fra Teststation Europe AB. Dette skal du svare ja til, da testen ellers ikke vil kunne køre."

Jeg kom vist til at klikke nej, og jeg har derfor også søgt på Teststation Europe AB og fundet: http://belgium.teststation.com/demo.html. Når jeg her logger på. får jeg at vide at mit brugernavn og password er forkert.

Hæver points, da jeg ved at jeg nu har taget hul på et spørgsmål til
Avatar billede hep_ Nybegynder
11. september 2004 - 17:55 #6
DROP Zonealarm og afinstallér den.

Hent Sygate Personal Firewall istedet, den er MEGET bedre (brugervenlig) og så er den 100% gratis. Du skal blot lade dig registrere (et navn og en email er nok).

http://www.sygate.com/firewall/

og ja, din port 80 er som regel altid åben, da det er den port Internet Explorer (bl.a.) anvender så du kan surfe på internettet.
Avatar billede charley78 Novice
11. september 2004 - 17:58 #7
Problemet er løst.Jeg slettede en gammel java application og installerede wondows ditto. Så virkede det pludseligt.
Tak for hjælpen!
Avatar billede charley78 Novice
29. oktober 2010 - 12:02 #8
pga hjernerystelse fortabte dette spørgsmåls indhold sig i forglemslens tåger. Og det er på høje tid at lukke det. Desværre har jeg i dag ikke mulighed for at give videre hvad svaret er, da jeg sandsynligvis ikke fandt en løsning.