Avatar billede m-smith Nybegynder
11. september 2004 - 08:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

port 80 og 1565 åbne?

portene 80 og 1565 er som regel åbne når jeg har Steam kørende eller har haft Steam kørende. Har taget sikkerheds tjeck på

http://scan.sygate.com/

http://security.symantec.com/sscv6/default.asp?productid=symhome&langid=ie&venid=sym

Symantec siger at alt er okay ingen åbne porte, hvad skal jeg tro på?
Avatar billede jpvj Nybegynder
11. september 2004 - 09:29 #1
Jeg vil mene at du skal stole på Sygate.

De prøver at oprette en TCP forb. til en række porte på din maskine og kun hvis det lykkes, skriver de at porten er åben.
Avatar billede jpvj Nybegynder
11. september 2004 - 09:32 #2
Symantec ved jeg ikke helt hvad laver, deres beskrivelser er:  "Test Your Computer's Vulnerability To Online Threats" - lyder som en port scanning, men jeg ved det ikke.

Jeg gider ikke lige omkonfigurere mit netværk for at se på et sniffer :-)
Avatar billede jpvj Nybegynder
11. september 2004 - 09:34 #3
Test evt. med ShieldsUp:

https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
Avatar billede m-smith Nybegynder
11. september 2004 - 09:36 #4
okay, men svarerne er næsten forskellige for hver gang jeg tester?
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
11. september 2004 - 12:16 #5
Prøv lige at stramme sikkerheden: Gå i Sygate, fanebladet "applications", marker et program, og gå i "advanced", og fjern flueben ved "act as a server", og "allow ICMP traffic". Gør det med alle programmer, og prøv bagefter at køre alle programmerne. Kun meget få programmer vil have problemer med ikke at have server rettigheder. De programmer der så måtte have behov for det, for at køre, kan du så lave "advanced rules" for. Det med at få optimal sikker, er altid noget med at forsøge sig frem, og se hvad der virker. Mere her http://bellsouthpwp.net/i/k/ikpe/SygateBasicsPt2.html
Avatar billede m-smith Nybegynder
11. september 2004 - 15:59 #6
tak for hjælpen alle sammen, forevernewbie jeg kan ikke give dig points.....
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
11. september 2004 - 16:02 #7
Det er ok ;-)