Avatar billede mesterkongen Nybegynder
08. september 2004 - 18:37 Der er 11 kommentarer

Firewall fra

Hej..
Hvordan tager man ens firewall fra? Min firewall sidder i routeren tror jeg..
Jeg har en D-link DI-604
Version 3.01
Avatar billede zenorph Nybegynder
08. september 2004 - 18:44 #1
Du skal starte med at access'e din router. Dette gøres ved at åbne en internet browser og skrive følgende i adresse linien:

http://192.168.0.1

Når du kommer dertil, skulle der gerne fremkomme et felt, hvor du skriver dit brugernavn samt kodeord. Standard er admin som bruger, og kodeordet efterlader du blankt.

Når du efterfølgende er helt inde på din router, vælger du menuen 'Advanced' foroven, og derefter menuen i venstre side 'Firewall'.

Der kan du så sætte firewall'en som du selv ønsker.
Avatar billede mesterkongen Nybegynder
08. september 2004 - 18:54 #2
KAn du sige hvad jeg skal, altså sær kryds og skrive?
Der er noget med hvir jeg kan sæt krydser i enten 1( Enabled) Eller (Disabled )
2. Så er der Name
3. Action hvor jeg kan vælge Allow eller Deny
4. Så er der Source hvor jeg kan vælge noget under Interface og så er der Ip start og ip end.
5. Destination  hvir jeg kan vælge noget under Interface Lan eller Wan så er der Ip start, og ip end
6. Så er der Protocol med TCP og UDP også hvor jeg kab skrive port - port
Avatar billede zenorph Nybegynder
08. september 2004 - 19:01 #3
Under 'Firewall Rule List' i bunden, mener jeg, at der formodenligt er et par stykker - prøv at markere dem en efter en (tror der er 2 som standard). Når disse bliver aktiveret, vil du få mulighed for at ændre, om den skal være aktiveret eller deaktiveret.

Når den er aktiveret, vil der fremkomme oplysninger i de ellers blanke felter.
Der hvor der så står 'action' sætter du den til 'allow'...

Hvis dette ikke virker, skal vi nok under Virual Server og deaktivere denne.

Men en ting undre mig - hvorfor vil du have den disablet?
Avatar billede mesterkongen Nybegynder
08. september 2004 - 19:05 #4
Fordi der står i et spil at min firewall gør så jeg ikke kan lave et game.. Og når jeg skal downloade maps fra spillet så kommer der sådan en firewall op hvor jeg kan reykke retesting , oplysninger og ok.. Har prøvet at trykke retesting men det hjælper ikke!
Avatar billede zenorph Nybegynder
08. september 2004 - 19:07 #5
Tror du umiddelbart ikke, at du blot skal åbne den port i din router, som gamet skal bruge?
Avatar billede zenorph Nybegynder
08. september 2004 - 19:09 #6
Hvilket spil er der tale om?
Avatar billede mesterkongen Nybegynder
08. september 2004 - 19:18 #7
HAr jeg prøvet.. Snakker om WC3
Avatar billede zenorph Nybegynder
08. september 2004 - 19:24 #8
Hmm, okay så - så må du slå firewall'en fra.
Avatar billede mesterkongen Nybegynder
08. september 2004 - 20:04 #9
ja.. Men hvordan gør jeg?  HAr prøvet det med de felter og det virker ikke..
Avatar billede zenorph Nybegynder
09. september 2004 - 06:40 #10
Kommer med en forklaring, når jeg kommer hjem fra arbejde.
Avatar billede mesterkongen Nybegynder
11. september 2004 - 20:38 #11
ok