Avatar billede marcus456 Nybegynder
06. september 2004 - 18:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

lokalisering af fil som laver startside om

Hej,

Jeg har virusscannet min pc på kryds og tværs (opdateret)
Den har ikke kunnet finde den fil som laver startsiden om
..faktisk hvergang jeg tænder min browser.
Jeg har søgt på texten i filer uden at kunne finde filen.
Det er da i det minste lykkes mig at slette alle popupper og skrammel.
Og det føles ikke som om min pc er påvirket af spyware(bortset fra MSN)
sp.1:
Hvordan lokalisere jeg denne fil som laver min startside om
uden at skulle formatere min harddisk igen?
sp.2:
Sjovt nok er dette trængt ind fra harddisk 2 hvor jeg ligger alt skrammel - hvordan kan jeg ungå det?

Vh.
Avatar billede fun22 Nybegynder
06. september 2004 - 18:44 #1
Avatar billede fahrenheit Nybegynder
06. september 2004 - 20:36 #2
virusscannere finder ikke ad-ware/spyware... men det gør programmer som Ad-aware/Spyweeper... hvis du vil vide mere om hvad du skal gøre for at fjerne alt spyware/ad-ware fra computeren kan du kigge her: www.spywarefri.dk

når du har kørt programmer til fjernese af disse ting kan du ligge en HiJackThis log-fil herind på eksperten og få nogle kvalificerede folk til at kigge på den... de ved hvad du skal fjerne med programmet (som www.spywarefri.dk også linker til)!
Avatar billede marcus456 Nybegynder
07. september 2004 - 12:49 #3
tak skal i ha´
..jeg tog simpelthen og slettede alt via HijackThis ...havde efter jeg skrev igår
fjernet en masse med BPS-Spyware Remover ..men det hjalp ikke på startsiden
Avatar billede marcus456 Nybegynder
07. september 2004 - 12:54 #4
(fortsættelse)
..men det hjalp ikke på startsiden men HijackThis tog den bastardo filo :-)
meeeen..må lige instalere scanner og printer igeeen*G* og måske en opdatering af win*S*
..vil lige se på ad-aware også.
Avatar billede fahrenheit Nybegynder
07. september 2004 - 18:47 #5
ej!!! du fjernede vel ikke alle de ting hijackthis lavede en liste over vel!?

hvis du er villig til at give penge for at holde spyware ude, vil jeg anbefale SpySweeper, men Ad-aware er også et rigtig godt program!
Avatar billede langbein Nybegynder
12. september 2004 - 02:23 #6
Jeg tror at noen av disse trojanerne er i stand til å endre innstillingene inne i registry slik at man får en feil web side som start, til tross for at man fjerner all spyware. Hadde en slik en gang som var nesten umulig å få vekk, men brukte system restore funksjonen i XP og fikk den resatt til en tidligere dato. Da fungerte det bra igjen.