Avatar billede fastwrite Nybegynder
06. september 2004 - 11:14 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Høre live radio (fx. DR) bag firewall

Jeg har snart prøvet så mange forskellige indstillinger med TCP og UDP, uden at der sker noget.

Jeg har Sygate Personal Firewall Pro, og ved normal mode, kan jeg fx ikke høre fx. radio100fms live radio eller DR.

Jeg har prøvet at læse mig frem til det på Microsofts hjemmeside uden held.

Hvilke TCP/UDP porte skal være åbne? Jeg vil gerne have et brugbart eksempel.
Avatar billede gratis Nybegynder
06. september 2004 - 11:40 #1
når jeg høre P3 er port 1164 åben til både TCP og UDP, adressen den forbinder til er 195.85.253.68 som er lig med, wmsc.dr.dk , ved ikke om det ka hjælpe dig..
Avatar billede fastwrite Nybegynder
06. september 2004 - 12:05 #2
det virker ikke - desværre.
Avatar billede gratis Nybegynder
06. september 2004 - 12:12 #3
et forslag:
hvis du connecter til foreks P3 uden firewall på (så du opnår forbindelse) og så tjekker i en promt med kommandoen , netstat/an , så burde du ku se hvilke porte der er åbne,eller du ku hente "Tcpview" herfra http://www.sysinternals.com/ntw2k/source/tcpview.shtml
Avatar billede fastwrite Nybegynder
06. september 2004 - 13:07 #4
Godt forslag.. men det virkede heller ikke..

Er der ikke nogen der kender til Sygate Firewalls opsætning til streaming?
Avatar billede fastwrite Nybegynder
06. september 2004 - 13:27 #5
Jeg har selv fundet ud af det.
Til andre der måtte have problemer med at få det til at køre - så HUSK at disable funktionen "enable stealth mode browsing" under Options/security.

Dernæst skal du gå i advanced rules og oprette følgende:

TCP: 80, 1755 (both directions)
UDP: 1024-5000  (incoming)

Håber det kan hjælpe andre stakler som mig ;o)

Og til gratis - tak for din indsats.
Avatar billede fastwrite Nybegynder
06. september 2004 - 13:28 #6
Smid et svar - så får du 5 point som tak for hjælpen.
Avatar billede gratis Nybegynder
06. september 2004 - 13:33 #7
ellers mange tak :)samler ikke på points.
Avatar billede fastwrite Nybegynder
06. september 2004 - 13:44 #8
well - ok...