Avatar billede mylle89 Nybegynder
04. september 2004 - 12:25 Der er 30 kommentarer

hjælp min pc siger bip lyde

hey Xperter

jeg har en gammel pc, som jeg ville lave om på med en af mine venner og nu kan den ikke starte og du knunne den heller ikke før, så ville lige spørger om i kunne hjælp mig

Kh mylle
Avatar billede freehelp Praktikant
04. september 2004 - 12:31 #1
Hvilke lyde siger den?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
04. september 2004 - 12:32 #2
PC'en råber om hjælp på den måde da skærmen jo ikke ka' starte op...

[Power-On Self Test (POST) Beep Codes]
http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml
http://www.pcguide.com/ts/x/sys/beep/index-i.htm
http://www.backside.dk/beep.php
Avatar billede freehelp Praktikant
04. september 2004 - 12:32 #3
Det er nu lidt svært at definere hvordan man lige griber tingene an. Kommer jo helt an på hvilken fejl man får :-)

Som en anden bruger herinde (tubber) bruger selv samme fremgangsmåde ofte ved fejl.

1: Ram ud og i (tænd evt. uden ram for at sikre sig fejlbip kommer)
2: 1 ramblok hvis man har mere end en blok, stadig fejl byt dem rundt

Nu er rammene udelukket

3: Alle PCI kort ud så der kun er CPU, Ram og grafikkort

Nu er PCI kortene udelukket

4: Grafikkortet ud (har et gammelt PCI grafikkort liggende jeg smidder i istedet), ellers skulle der gerne komme fejl bip

Nu er grafikkort og AGP slotten udelukket

5: CPU af og på
6: Stadig fejl test CPU på et andet motherboard (det er så træls at teste en andens CPU i et board der har en fejl der rister CPU'en)

Nu er CPU'en udelukket

7: En anden PSU

Stadig hardwarefejl ja så er det kun mobo tilbage :)

PASTE....

http://www.praestkjaer.dk/dk/emner/pc-hw/beep-koder.htm

Fejlfinding omkring fejl bip fra BIOS.

Test af:

RAM
Grafikkort
Bundkort
Harddisk
http://www.shg.dk/rma/testvejledning.asp

Hardware error:
http://www.roug.org/soren/6809/os9sysprog/x5748.html

Generelt:
http://www.pcguide.com/ts/x/sys/booterr-i.htm

Lidt fra mine fortrukne
Avatar billede freehelp Praktikant
04. september 2004 - 12:36 #4
Du er simpelthen overalt majsmarken!
Avatar billede mylle89 Nybegynder
04. september 2004 - 12:38 #5
den bipper hurtigt med kort bip
Avatar billede majsmarken Nybegynder
04. september 2004 - 12:38 #6
Tilfældigt...
Avatar billede freehelp Praktikant
04. september 2004 - 12:40 #7
Tjek de sites med beep kodes eller forklar hvad den exact siger?

Majsmarken>>Nej ikke et tilfælde - du er overalt med kommentare efterhånden.
Måske er det bedre at tie istedetfor at kommentere alle oprettet tråde på E :)
Avatar billede mylle89 Nybegynder
04. september 2004 - 12:42 #8
det er Repeterede korte
Avatar billede freehelp Praktikant
04. september 2004 - 12:44 #9
hvormange
Avatar billede majsmarken Nybegynder
04. september 2004 - 12:44 #10
<freehelp>: Må man da ikke komme med et bidrag til noget jeg kender (lidt) til ?
Avatar billede freehelp Praktikant
04. september 2004 - 12:44 #11
Skriv også lige hvilken maskine det er og hvilken bios vi snakker om?
Avatar billede mylle89 Nybegynder
04. september 2004 - 12:45 #12
ved ikke men den bliver ved i flere min, har hørt på det i 10 min
Avatar billede freehelp Praktikant
04. september 2004 - 12:46 #13
Selvfølgelig majsmarken - men du kommentere overalt på eksperten snart.

Du er da velkommen til det som alle andre - men når man kigger efter hvor du kommentere er det ofte ting en opretter kunne være foruden.

Bare tænk over det måske :)

Hygge til dig majsmarken

PS. Undskyld for spam opretter
Avatar billede mylle89 Nybegynder
04. september 2004 - 12:49 #14
det r en siemens og hvor sidder bios (er ikke så god til pc det r ham min ven) ?
Avatar billede freehelp Praktikant
04. september 2004 - 12:49 #15
Tjek RAM og grafikkort sidder fast i soklerne
Avatar billede mylle89 Nybegynder
04. september 2004 - 12:49 #16
det gøre de jeg har prøvet med nogen nye men det hjælper  heller ikke
Avatar billede freehelp Praktikant
04. september 2004 - 12:50 #17
Under opstart af maskinen står navnet på bios. Tryk evt på pause knappen i opstarten..
Avatar billede mylle89 Nybegynder
04. september 2004 - 12:51 #18
den kan slet ikke starte op der er sort skærm
Avatar billede freehelp Praktikant
04. september 2004 - 12:54 #19
Kunne tyde på enten VGA eller bundkort.

Sikker på grafikkortet siddet fast?? og sikker på du har monteret den korrekt
Avatar billede mylle89 Nybegynder
04. september 2004 - 12:55 #20
ja og ja............ det har jeg og der sker stadig ikke nået.. er mit bundkort dødt
Avatar billede freehelp Praktikant
04. september 2004 - 12:59 #21
Lyder som det er ja - eller grafikkortet.
Har du et andet grafikkort du kan teste med?

Køre blæseren i stømforsyningen?
Avatar billede mylle89 Nybegynder
04. september 2004 - 13:00 #22
har prøvet med et andet og ja den køre
Avatar billede freehelp Praktikant
04. september 2004 - 13:02 #23
Så er bundkortet nok problemet ja.
Når du siger alt sidder som det skal og din strømforsyning virker - kan jeg ikke finde andre årsager.

Måske majsmarken kan siden han deltog med indlæg?
Avatar billede freehelp Praktikant
04. september 2004 - 13:23 #24
Synes majsmarken forsvandt *G*
Avatar billede majsmarken Nybegynder
05. september 2004 - 11:55 #25
... jeg blev 'arbejdsramt' i haven istedet - det var jo godt vejr. Og det ka' jeg måske bedre finde ud af - tihi ?

Har ikke yderligerer at bidrage til i denne tråd...
Avatar billede freehelp Praktikant
05. september 2004 - 12:23 #26
Hvorfor så smide et indlæg :-)

Det er jo netop det jeg mente med du smider indlæg overalt som ingen kan bruge :-)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
05. september 2004 - 13:34 #27
Der var jo - i dette tilfælde - en oversigt over BIP lyde og deres betydning.
At du så kom lige indimellem var jo ikke til at se; se tidspunktet...
Og så lod jeg dig køre videre...
Avatar billede freehelp Praktikant
05. september 2004 - 13:36 #28
Det jeg emer er bare at kan du ikke fuldføre så hold hellere igen med dine indlæg overalt. Det forvirre mere end det gavner :-) Håber du kan følge mig lidt

Hvordan går det opretter?
Avatar billede freehelp Praktikant
21. oktober 2004 - 08:42 #29
Mon ikke tiden er moden til feedback eller en nedlukning af dette spørgsmål??
Avatar billede freehelp Praktikant
01. januar 2005 - 18:16 #30
Mon ikke du snart kunne finde udaf at få smidt feedback her, eller få spørgsmålet lukket!?