Avatar billede zed_one Praktikant
31. august 2004 - 10:55 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Tabulator delimited fil - ikke virkende

Har en tabulator delimited fil (oprindeligt en access-database, som jeg fik en med Access til at konvertere for mig), som et program jeg benytter nægter at tage imod. Kan ikke se at der skulle være noget galt med filen, men ved heller ikke hvordan indholdet af en sådan, skal se ud.

Programmet siger "this data file is not a text file"

Er der nogen der vil kigge på filen og se hvad der er galt?
Så smid jeres emailadresse i denne tråd.
Avatar billede anhansen Nybegynder
31. august 2004 - 11:05 #1
har ikke tid til at kigge på den... Men det kunne lyde som evt noget med at programmet forventer unicode og får ascii eller omvendt... Ved ikke om det kan give en sådan fejl...
Du kan ændre dette igennem notepad. Åbn tekstfilen - og vælg gem som - i filtype kan du så vælge unicode, hhv ascii..
Prøv og se om det kan være det.. :-)
Avatar billede zed_one Praktikant
31. august 2004 - 11:12 #2
Er prøvet tidligere :) burde måske være nævnt.
Altså ku vælge imellem Ansi, og unicode (samt nogle få andre)

Gav desværre ingen virkning :)
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
31. august 2004 - 11:26 #3
Kan du ikke poste de første ca. 10 linier her?
Avatar billede anhansen Nybegynder
31. august 2004 - 11:27 #4
ok... det var bare lige en tanke fordi jeg havde haft det problem med noget jeg selv byggede.. :-)
Hvis du åbner den i notepad ser det altså rigtigt ud... Det er ikke sådan et eller andet fjollet med extension på filen.. At det skal være noget bestemt for at programmet vil tage imod den?
Avatar billede zed_one Praktikant
31. august 2004 - 11:29 #5
det er en database med adresser og telefonnumre - tror måske jeg bør lade være :)

men her er de to første linjer - adressen er ændret til volapyk med vilje.

"Abonnr"    "Ændret_dato"    "Tilmeldt_dato"    "Antal"    "Navn"    "Navn1"    "Adr"    "Adr1"    "Postnr"    "By"    "Telefon"
2362        83920482    1    "Gerda"        "etsted 34"        "9999"    "Hurlumhej"
Avatar billede zed_one Praktikant
31. august 2004 - 11:31 #6
Anhansen: det er programmet Adobe Indesign jeg skal benytte det i. Mere specifikt med plugin´et datamerge (et plugin også fra adobe af).
Ja tingene ser korrekt ud i notepad synes jeg :) og extensionen burde være korrekt.
Avatar billede anhansen Nybegynder
31. august 2004 - 11:51 #7
Og den plejer at kunne tage tab separerede.. Ellers kunne du jo prøve at søg-erstat alle tab med ;
Ellers så ved jeg ikke lige hvad det kan være...
Avatar billede zed_one Praktikant
31. august 2004 - 12:28 #8
virkede ej heller - forstår det virkeligt ik.

Prøver lidt forskelligt af ...
Avatar billede anhansen Nybegynder
31. august 2004 - 12:56 #9
Jeg kan desværre ikke lige komme på mere omkring hvad det kan skyldes..
Hvis ikke der er andre programmer du kan prøve den i. Har du Office? For så kan du jo prøve at importere den i excel og se hvad den siger...
Avatar billede zed_one Praktikant
31. august 2004 - 13:41 #10
Excell ja - og den åbner den lige så fint.

Verden er grum :)
Avatar billede anhansen Nybegynder
31. august 2004 - 13:52 #11
Hmmm... CRAP!!! hehe... Jeg giver op... Held og lykke med det... Har virkelig ikke flere ideer til hvad det kan skyldes...
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
01. september 2004 - 00:51 #12
OK, hvad så med at exportere den fra excel, og så importere den nye fil i InDesign?
Avatar billede zed_one Praktikant
01. september 2004 - 07:37 #13
Anhansen: tak :) fandt ingen løsning dertil - ringer nok lidt rundt idag, til forskellige grafikere jeg kender rundt omkring. Een eller anden må ha en løsning :)

ldanielsen: er forsøgt :)
Avatar billede zed_one Praktikant
01. september 2004 - 14:04 #14
en lille update: Adobe Support er blevet sat på sagen - nu må vi se om de kan løse det :) men de har vist heller ik helt nemt med filen, kan jeg forstå på det.
Avatar billede zed_one Praktikant
01. september 2004 - 14:17 #15
og dem der har forsøgt at hjælpe mig, må meget gerne smide et "svar" - så fordeler jeg lige pointene
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
01. september 2004 - 14:23 #16
Nætak, det var da ikke noget
Avatar billede anhansen Nybegynder
02. september 2004 - 15:25 #17
nej pyt... Der er ikke blevet løst noget.. Så gem du dem til næste gang.. :-)
Avatar billede zed_one Praktikant
20. februar 2005 - 14:51 #18
Så må jeg heller enuppe pointene :)