Avatar billede teepee Nybegynder
31. august 2004 - 09:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvad hedder datostyring på engelsk?

Hejsa,
Jeg kan ikke få nogle relevante hits på google på mine sørgelige forsøg på at oversætte datostyring til engelsk. Er der nogle af jer der lige kender det korrekte engelske begreb?
Takker...
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
31. august 2004 - 09:58 #1
Prøv lige at forklare hvad det er på dansk, for der er jo en slags fag-jargon, og derfor vil den korrekte oversættelse være afhængig af sammenhængen ...
Avatar billede bufferzone Praktikant
31. august 2004 - 10:02 #2
En person der beskæftiger sig med økonomistyring hedder en Controller ot faget kaldes Economical controlling. Dato styring må hedde Controlling by Date (eller Time) men jeg er overhoved ikke sikker
Avatar billede teepee Nybegynder
31. august 2004 - 13:38 #3
Jeg uddyber lidt. Hvis man benytter sig af fra_dato og til_dato gyldighedsintervaller på data kalder man ofte data for datostyrede.
Meget brugt i CMS og i CRM systemer. Det er denne betydning jeg leder efter et engelsk udtryk for.
Avatar billede teepee Nybegynder
17. november 2004 - 14:48 #4
Lukker...