Avatar billede avest Nybegynder
31. august 2004 - 08:42 Der er 2 kommentarer

Fordeling af roller til bruger i to ACL grupper

Hvorledes fungerer rollefordelingen til personer som er registreret i to ACL grupper hvor grupperne tildeles forskellige roller.

Bruger Ib er med i både ACL gruppe GrpA og GrpB.

Hele GrpA får rollen Rolle1, og
hele GRPB får rollen Rolle2.

Nu vil jeg jo mene at bruger Ib, da han er med i både GrpA og GrbB, får tildelt Rolle1 og Rolle2.

Men det er åbenbart kun tilfældet på den ene af mine databaser. En anden database giver ham ikke nogen roller.

Hvorfor pokker er der forskel fra database til database.
Det er jo godt nok to forskellige database og ovenikøbet på to forskellige servere, men burde adgangsrettigheder ikke fungere på samme måde.

Nogen som har en forklaring?
Avatar billede karstenv Nybegynder
31. august 2004 - 08:59 #1
Tror du får bedre svar her :-)
Avatar billede jogii Nybegynder
31. august 2004 - 09:07 #2
Hvis du har N6, så er der i ACL dialogboksen en knap der hedder "Effective Access". Her kan du teste specifikke brugeres/gruppes navne og se hvilke grupper der giver adgang til hvilken rettighed og rolle.

De normale problemer med ACL er enten cache på klienten, forsinkeler i opdateringen af oversigter på serveren eller, og ikke mindst, at personer er direkte angivet i ACL.

For at kommer over opdateringsproblemer (ved nyligt tilrettede grupper), plejer jeg at opdatere alle oversigter i oversigten med <Ctrl Shift F9>, derefter skal brugeren ud af alle databaser (også designer) og logge af og på igen <F5>. Derefter plejer gruppetildelinger at være effektive.