Avatar billede fqthjoe Nybegynder
30. august 2004 - 14:58 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mail alias

Hej eksperter

Kan man knytte flere mail-adresser til en mail-boks ?
feks. fq@xxx.dk og fqthjoe@xxx.dk til fqthjoe.nsf

vh Thjoe
Avatar billede notes2c Nybegynder
30. august 2004 - 15:02 #1
Ja, ved at lave mail-in database.

Dette gøres i adressebogen under Configuration -> Messaging -> Mail-In Databases
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
30. august 2004 - 15:08 #2
ok.
Hvor skriver jeg f.eks. nytalias@xxx.dk skal smides i basen minmailbox.nsf og samtidigt skal jeg stadigvæk modtage fra gammelmail@xxx.dk til samme mailbox.
Avatar billede jogii Nybegynder
30. august 2004 - 15:27 #3
How, det kan gøres meget nemmere. Hvis det er personlige postkasser der er tale om, så rediger blot persondokumentet og tilføj adressen/initialerne/øgenavnet etc. til feltet "User name" (FullName). Men tilføj elementerne i bunden. Det er ret vigtigt at den første linie er det fulde-gyldige-nuværende NotesNavn i hierarkisk format. Alt hvad der ligger nedenunder er aliaser.
Det du indtaster kan være med eller uden @xxx.dk. Hvis det er uden, så vil ethvert domæne, som jeres server "hoster", matches op imod indtastningen, f.eks. vil linien Thjoe matches mod
  Thjoe@xxx.dk
OG
  thjoe@xyz.dk
hvis serveren accepterer mail til @xyz.dk

Hvis du derimod indtaster
  thjoe@xyz.dk
som alias, så vil mail til Thjoe@xxx.dk give fejl.

Du behøve kun oprette Mail-In-dokumenter til funktioner/afdelinger etc.
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
30. august 2004 - 22:00 #4
Jogii
Takker, det virker perfekt. Vil du smide et svar....
Avatar billede jogii Nybegynder
30. august 2004 - 23:53 #5
ja, værsgo'