Avatar billede fqthjoe Nybegynder
29. august 2004 - 22:44 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Kan man gemme både mail og vedlagt fil

Hej eksperter.
Når man modtager en mail med en vedlagt fil og gemmer denne lokalt; kan man så på en eller anden fix måde gemme selve det der står i mailen som en tekst-fil der får samme navn som den vedlagte fil eller lign..
Det er fordi mail-basen har en max-size og vil så gerne kunne gemme det lokalt.
Eller er det kun muligt via en replika af basen ?
Nogle forlag ?
vh Thjoe
Avatar billede karstenv Nybegynder
30. august 2004 - 08:07 #1
Der findes en mulighede i at lave et Arkiv af din base dette arkiv kan du pladsere lokalt og dermed har du en "backup" af din mail og alt andet i din base.
Denne funktion er en del af Notes og du finder den under "Handlinger/Arkiver ell. Actions/Arciving" det er nemt og sm sagt default.

MVH KarstenV
Avatar billede jogii Nybegynder
30. august 2004 - 10:54 #2
Jeps, Karstens måde er løsningen. Arkivering er en disciplin, som absolut kan overflødiggøre gemning af mail på filsystemet.

Det vil nu være lidt mærkelig at gemme en mail der indeholder flere attachments på din metode :)
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
30. august 2004 - 12:39 #3
Lyder fint
Hvor ligger arkivet henne ? lokalt ?
vh Thjoe
Avatar billede karstenv Nybegynder
30. august 2004 - 12:47 #4
Den vil sansyligvis foreslå at lægge sig i mappen Mail/A_ditnavn.nsf men det bestemmer du egentlig selv idet du opretter det hele.
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
30. august 2004 - 12:54 #5
Okki,
Får nu følgende fejl: Er det noget der siger noget ?

Server based archiving enabled - unable to initiate archiving from local workstation.
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
30. august 2004 - 13:36 #6
Virker nu. skulle sættes op til lokal.
danke.... kanon løsning....
Avatar billede karstenv Nybegynder
30. august 2004 - 13:43 #7
No problemo det jo det vi til for :-)