Avatar billede mrmox2 Nybegynder
28. august 2004 - 20:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

egen database med webinterface

hej, newbie i databaser, men vil gerne prøve at finde ud af en lille opgave. jeg skal lave en database som kører på en linuxserver, og den skal tilgåes fra windowsmaskiner via browser.
jeg forestiller mig at det vil sige en mysql-server på serveren, og fx mycc til at administrere den.
alle brugere skal have lov til at tilføje og redigere data, og databasen skal kun sættes op en gang (dvs der skal ikke laves om i design)
så er mit spm: er det ikke netop lige dette man faktisk kan med mysql og en browser?
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
28. august 2004 - 20:43 #1
.. eller er det at skyde myg med kanoner
det er meningen at det skal erstatte er almindeligt kundekartotek med små kartotekskort (fordi vi har brug for at kunne søge på oplysninger, sådan at man kan finde en kunde ud fra fx efternavn eller postnummer)
Avatar billede arne_v Ekspert
28. august 2004 - 20:51 #2
Det er det du kan med PHP og MySQL !
Avatar billede arne_v Ekspert
28. august 2004 - 20:51 #3
Så du skal have Apache+PHP+MySQL på Linux server.

Og så skal du have lavet nogle PHP sider til at vise og redigere data.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
28. august 2004 - 22:11 #4
OK, så var jeg ikke helt skæv på den - projektet virker ikke så langhåret igen, det er det vel heller ikke
jeg fulgte linuxbogs tut til at vise en enkel database, og det virker som om det er til at gå til.
søgning i databasen foregår vel også med nogle PHP-sider ik?
kan du ikke lige smide et svar
Avatar billede arne_v Ekspert
28. august 2004 - 22:29 #5
Jep. Alt skal gennem PHP.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. august 2004 - 22:29 #6
svar