Avatar billede spaceb Nybegynder
26. august 2004 - 10:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

navigationbar i tabelside

HI, hvordan laver man i Dreamweaver en side der er bygget op af tabels,hvor der feks. i en tabel er en navigationbar og under den en anden tabel hvor pågældene side så skal vises alt efter hvad man trykker på ?? ..
Avatar billede bojohansen Nybegynder
26. august 2004 - 16:02 #1
Du kan evt. bruge layers.
Åben DW-> tryk F1 -> Søg på [Show hide layers]

Eller hvis du feks. har 5 links, så laver du 5 sider med samme design, bare at dit inhold er forskelligt.
Her ville det være en fordel at bruge Templates.
F1-> søg på [Templates]
Avatar billede bojohansen Nybegynder
26. august 2004 - 16:13 #2
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
27. august 2004 - 18:32 #3
Det kan ikke lade sig gøre med tabels alene. Der er tre muligheder du kan benytte.

Den en er at bruge layer (som bojohansen foreslår) - her finder du en fin introduktion om layer her: http://html.dk/tutorials/css/

Den anden mulighed er at bruge frames. En fin tutorial findes her: http://html.dk/tutorials/html/lektion12.asp

Den sidste mulighed er asp, hvor man kan bruge url til at vise siden som man måtte ønske det. Så ser url typisk sådan ud www.minside.dk/index.asp?vis=1&sort=3. En god tutorial til at forstå asp finder du her http://html.dk/tutorials/asp/

:-) karten_larsen
Avatar billede bojohansen Nybegynder
27. august 2004 - 23:25 #4
-->karsten_larsen
[Det kan ikke lade sig gøre med tabels alene]
Hvis han laver en side for hvert link, og evt. bruger templates, så går det fint.
Var tidligere en veldig populær metode ;-)
Avatar billede spaceb Nybegynder
28. august 2004 - 22:12 #5
Tak skal I ha´gutter... Jeg er begyndt at lave min side ud fra Bo´s forslag
og da han også var først med et forslag som jeg kunne bruge får han de 25 P.
"NO HARD FEELINGS"  he he