Avatar billede evaalex Nybegynder
26. august 2004 - 09:39 Der er 3 kommentarer

Modtagelse/visning af nyhedsbrev - HTML

Når min kollega modtager et nyhedsbrev - eksempeltvis fra Bonaparte ser det helt forkert ud. Jeg tænker, at der er noget omkring modtagelse af HTML filer. Min anden kollega modtager samme nyhedsbrev - her ser det fint ud med billeder og alting. Jeg har været inde på Bonapartes hjemmeside for at se om man her vælger om man ønsker det sendt i tekst el. HTML. Men det ser det ikke ud til.

Hvor skal jeg ændre indstillinger? Hvad gør jeg?

På forhånd tak

Med venlig hilsen

Eva
Avatar billede wise Seniormester
26. august 2004 - 09:46 #1
Æv, en god klassiker...
HTML mails burde forbydes....!

Jeg har selv kæmpet en del med det, og nogle gange fået det til at virke... Prøv at se om der er forskel på de 2 personers persondokumenter i adressebogen (der står noget om hvordan en mail konverteres) og evt i deres lokale lokationdokumenter. OG det er samme version af klienten, samme template etc, ikke?
Avatar billede jogii Nybegynder
26. august 2004 - 09:56 #2
Det er en preference i persondokumentet i den offentlige adressebog, som skal sættes til "Keep in senders format". Åben den pågældende persons persondokument, sæt "Format preference for incoming mail" til "Keep in senders format" OG GEM.

Desværre er der en uhensigtsmæssighed i den måde som Domino opfører sig vedrørende dette felt. Feltet hedder "MessageStorage". Hvis feltet ikke findes på persondokumentet, så vil Routeren defaulte til "Notes Rich Text", mens indtastningsformularen defaulter til "Keep in senders format". Så når man går ind på et persondokument, der ikke er blevet rettet/rørt ved de sidste mange år (inden Notes R5) så vil dokumentet ikke indeholde feltet, men formularen defaulter så til "Keep in senders format", men når man går ud UDEN at gemme, så vil det nye felt IKKE være tilstede og SMTP/Routeren vil defaulte til "Notes Rich Text".

Du kan evt. lave en agent der sætter
FIELD MessageStorage="1";
og køre den på alle person og Mail-In-dokumenter i adressebogen.
Avatar billede karstenv Nybegynder
26. august 2004 - 11:35 #3
Der er ydlerligere instillinger som jeg oplever lige skal have et spark for at fungere.

Hvis du gå ind på lokalitets dokumentet og ind ind under advanced/webretreiver her skal der stå fra oven og ned efter.

perweb.nsf
Once pers session

når disse er sat ville jeg trykke GEM

derefter skal du i samme lokalitets doc på fane Internet Browser vælge noget andet end der står lige nu, GEM dette og så vælge det der var valgt først igen og GEM dette igen <--alt dette kalder jeg at sparke til Notes :-) For det virkede hos os, hvor alt andet(jogii's forklaring) ikke virkede.