Avatar billede margitbork Nybegynder
24. august 2004 - 11:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

xml dokument til javaklasser for saxparsing

kan man, når man har et xml dokument man gerne vil parse til java objekter, automatisk få genereres sine java klasser?
Avatar billede arne_v Ekspert
24. august 2004 - 11:14 #1
Principielt kan du godt generere klasser dynamisk på runtime (J2EE container
gør ofte det).

Men umiddelbart synes jeg at det lyder som lidt af et overkill til problem
stillingen.

Og jeg tror ikke at der er noget færdigt.

Du har ikke mulighed for at bruge XMLEncode og XMLDecode ?
Avatar billede margitbork Nybegynder
24. august 2004 - 11:20 #2
Jeg tænkte blot at når jeg vil lave en Webservice så kan jeg ud fra wsdl filen få genereret min stub, med objekter til at holde værdier i m.m. Jeg "tror" at jeg når jeg kalder den webservice jeg skal til at programmere op imod får et xml dokument tilbage, og jeg har fået en beskrivelse af dette dokument. Det jeg godt kunne tænke mig var at kunne generere en "skal" til de data der findes i dokumentet så jeg ikke selv skal kode så meget.
Avatar billede margitbork Nybegynder
24. august 2004 - 11:20 #3
hvad er XMLEncode og XMLDecode ?
Avatar billede arne_v Ekspert
24. august 2004 - 11:22 #4
Klasser i java.beans pakken (fra 1.4)
Avatar billede simonvalter Praktikant
24. august 2004 - 16:37 #5
du kunne bruge commons digester..
her er et eksempel hvor jeg parser et rss feed og laver det til channel+item objekter med den
http://gbit.dk/bla.txt
Avatar billede margitbork Nybegynder
16. august 2006 - 10:46 #6
lukketid