Avatar billede sumsar-- Nybegynder
24. august 2004 - 00:21 Der er 1 kommentar

Flere software clienter på ZyWall 10W, hvordan?

Jeg har i firmaet en ZyWall 10W stående, denne er indkøbt da vi er flere i firmaet der skulle kunne vpn'e hjemme fra. Der er desuden indkøbt 5 zyxel vpn software clienter til samme formål. Mit problem er nu, hvordan skal jeg sætte min ZyWall 10W op så der kan være 5 samtidig connections.
Firmaets ip-range kører på: 192.168.100.x
Vi kører hjemmefra henholdsvis:
192.168.10.x
192.168.2.x
192.168.3.x
192.168.4.x

Så det skulle være helt korrekt. Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig, hvis jeg følger guides på www.zyxel.dk, kan jeg sagtens oprette 1 forbindelse, men forsøger jeg at lave en ny i min ZyWall, siger den at jeg ikke kan oprette den pga min anden regel spærer. Hvis i skal have yderligere info, så spørg endelig.
Avatar billede tranemose Nybegynder
11. november 2004 - 14:51 #1
Du har 10 tunneler på din zywall, men problemet er sikkert at alle der kobler op hjemmefra har dynamisk IP.
Det du skal gøre er at lave en regel i tunnel nr. 10 og kun i den.
I reglen skal du konfigurerer remote adresses til 0.0.0.0 og det samme i Secure Gateway, Så vil Zywall'en sørge for resten