Avatar billede jnrmgs Juniormester
23. august 2004 - 19:41 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke åbne quiz

Hej!

Jeg har et specifikt problem med Norton Internet Security:

Siden http://dr.swush.com/quiz_2004/open_quiz.asp skal åbne en popup-side med selve quizzen, men det må jeg ikke for Norton. Når jeg slår firewallen fra virker det fint. Det hjælper heller ikke at klikke på linket. Der sker ingenting! Genvejen til denne er "java script:popup();".

Hvad kan jeg gøre ved Norton for at få den til acceptere dette.

Det skal lige siges at jeg ikke har ret meget forstand på konfigurationen af firewallen. Den kører bare med standard-instillinger, hvor det ofte spørger mig om jeg vil tillade eller blokere forskellige ting.

På forhånd tak!
Avatar billede bumble Praktikant
24. august 2004 - 02:46 #1
Du åbner norton firewall 'vinduet' ved at dobbeltklikke på ikonet i systray.
Til venstre vælger du 'Status og indstillinger', i midten vælger du 'Annonceblokering' og til højre trykker du så 'Konfigurer'.
Så kommer der et vindue der hedder 'Annonceblokering' der skal du trykke Avanceret.
Ovre til venstre skal du trykke 'tilføj sted' og tilføje 'dr.swush.com'
Så skal du trykke på fanebladet ovre til højre der hedder 'Brugerindstillinger' (dr.swush.com skal være markeret hvis den ikke er det som default) og allernederst er der en sektion der hedder 'Pop op-reklamer' der fjerner du fluebenet og så skal du derefter vælge tillad. Tryk 2 gange ok. Og hyg dig med quizzen. :)
Den her forklaring er vist idiot-sikker, hvis den er for idiot-sikker og du føler dig gjort lidt grin med så beklager jeg, det er umuligt at vide hvilke færdigheder du har med computer generelt. :)
Avatar billede jnrmgs Juniormester
24. august 2004 - 07:33 #2
Svaret var ganske fint! Normalt synes jeg selv jeg er ret godt inde i de fleste computerting, men lige hvad angår firewalls har jeg ikke den store erfaring. Jeg synes der er så mange indstillinger, at det er lidt uoverskueligt.

Men quizzen virker i hvert fald nu, og nu ved jeg hvad jeg skal gøre en anden gang, hvis det er en anden side det drejer sig om!

Hvis du lige laver et svar, så kan du få dine point!
Avatar billede bumble Praktikant
25. august 2004 - 03:27 #3
hehe sorry jeg er meget ny herinde så tænker ikke videre over det der med svar og kommentar etc. Har selv stillet et spørgsmål andetsteds og trykket accepter til point osv. men der sker ikke noget. Men det lærer jeg nok med tiden. :)
Avatar billede jnrmgs Juniormester
25. august 2004 - 08:03 #4
Her får du pointene!