Avatar billede kennith Nybegynder
21. august 2004 - 15:22 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Pantone farver?

Hej jeg skal lave et design til nogle plastikposer og skal aflevere det i en eps fil det er også fintnok men baggrundsfarven til plastikposen skal oplyses i pantone værdier?? hvor finder jeg dem? Jeg har Adobe CS pakken

Kennith
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
21. august 2004 - 15:27 #1
Klik på baggrundsfarven -> i boksen der nu kommer frem klikker du på "custom"

Her skulle du gerne kunne aflæse pantone koden
Avatar billede uffe_kld Nybegynder
21. august 2004 - 15:28 #2
Hvis du har RGB værdierne kan du finde de pantone farver der er tætest på, her

http://www.netfront.fr/Services/rgb2pantone/
Avatar billede hcma Novice
21. august 2004 - 15:35 #3
Illustrator :  Window -> show swatch libraries og vælg den type pantone du vil have
Photoshop:  dobbeltklip på din farve i værktøjspaletten -> Costum og vælg den der.
Avatar billede hcma Novice
21. august 2004 - 15:36 #4
Hvis du kender HEX-værdierne kan du måske også bruge dette:
http://www.avatareu.com/html_pantone_hex_colour_guide.html
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
21. august 2004 - 15:40 #5
catbody >> Mht Photoshop er det rimelig meget det samme jeg skrev 8 min før
Avatar billede hcma Novice
21. august 2004 - 15:44 #6
jakobclausen >>  er klar over det, men jeg fik ikke opdateret (skulle lige ind i Illustrator for at checke den og så derefter Photoshop)
Avatar billede kennith Nybegynder
21. august 2004 - 16:32 #7
Tak for hjælpen viste jeg havde set dem et eller andet sted kunne bare ikke lige komme i tanke om hvor *S*

Kennith
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
21. august 2004 - 17:30 #8
Takker for point!