Avatar billede jnrmgs Juniormester
15. august 2004 - 17:17 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke hente RAW-billede?

Hej!

Jeg har netop været ude og tage en masse billeder med mit nye Canon EOS 300D.

Jeg bruger det medfølgende "Zoombrowser EX" til at hente billederne over på min harddisk. Herefter behandler jeg filerne i "Canon Digital Camera File Viewer Utility", inden de gemmes som JPEG.

Det fungerer sådan set udemærket, men jeg har et problem med et enkelt billede. Man kan godt se billedet i lille størrelse, men når man vælger "Preview", skifter den bare tilbage til thumbnail-visning.

Hvad er der galt? Er billedet tabt? Hvis det ikke kan reddes vil jeg gerne vide om det er noget man tit kommer ud for? Jeg vil jo nødig miste nogen af billederne.

På forhånd tak!
Avatar billede triple-x Nybegynder
15. august 2004 - 17:29 #1
kommer der ingen fejlmelding?
Avatar billede triple-x Nybegynder
15. august 2004 - 17:31 #2
og hvordan importere du billederne over, hvis du bruger kameraet så prøv at evt at købe en kortlæser den koster omkring 100 kroner, så behøver du ikke conecte med kameraet men kan overføre billederne(RAW) over på computeren, for derefter at lave dem om til TIFF eller JPEG, enten med Photoshop 8.0 (CS) eller Canon Digital Camera File Viewer Utility
Avatar billede jnrmgs Juniormester
15. august 2004 - 17:41 #3
Jeg har endnu ingen kortlæser, men jeg alle billederne er overført fra kameraet til harddisken (jeg har dog ikke tømt kortet, så der ligger stadig en kopi der).

Jeg har prøvet at slette de første filer (*.CRW og *.THM), og overføre dem igen. Det virker stadig ikke!
Avatar billede jnrmgs Juniormester
15. august 2004 - 17:42 #4
Den skriver bare "Error Saving file", når jeg prøve at gemme RAW som JPG.
Avatar billede triple-x Nybegynder
15. august 2004 - 17:43 #5
er det muligt du kan sende filen bare CRW filen til min mail martin(at)pezzo.dk så skal jeg se hva jeg kan gøre ved den
Avatar billede triple-x Nybegynder
15. august 2004 - 17:43 #6
jeg har selv arbejdet meget med 300D og er den glade ejer af en 10D, og det sker yderst sjællendt at nogle af mine billeder går tabt.
Avatar billede jnrmgs Juniormester
15. august 2004 - 18:38 #7
Har du fået filen?

Jeg fik en meddelelse om at den måske var for stor. Hvor meget kan din mailboks klare?
Avatar billede triple-x Nybegynder
15. august 2004 - 18:40 #8
den kan klare en del :)den burde sagtens kunne modtage den men har dog ikke fået noget endnu, har du MSN for så kan du sende den vej hvis det er. MSN er det samme som min mail
Avatar billede jnrmgs Juniormester
16. august 2004 - 18:01 #9
a
Avatar billede triple-x Nybegynder
16. august 2004 - 18:02 #10
og så vil jeg lige fortælle grunden til der bliver lukket så der ingen tvivl er, jeg hjalp personen over MSN og vi fik hans fil til at virke igen. :)
Avatar billede jnrmgs Juniormester
16. august 2004 - 18:14 #11
Ja, det burde jeg selvfølgelig have skrevet!