Avatar billede tortur Nybegynder
14. august 2004 - 21:23 Der er 4 kommentarer

En irritabel fejl med session_register

Hejsa eksperter!
Denne irriterne besked kommer når jeg logger ind i mit login system:

Warning: Unknown(): Your script possibly relies on a session side-effect which existed until PHP 4.2.3. Please be advised that the session extension does not consider global variables as a source of data, unless register_globals is enabled. You can disable this functionality and this warning by setting session.bug_compat_42 or session.bug_compat_warn to off, respectively. in Unknown on line 0

Mit script virker fint nok. Ingen problemer i det!
Men er der en måde jeg kan få fjernet denne besked på?
Det skal lige siges at jeg bruger session_register til at sætte min sessions med.

På forhånd tak.
/tortur
Avatar billede taskmgr Nybegynder
14. august 2004 - 21:29 #1
Hvorfor bruger du session_register()?

Du kan måske slippe af med din warning, ved at sætte denne i toppen af dit script, men jeg vil ikke anbefale dig den metode:
error_reporting(0);
Avatar billede tortur Nybegynder
14. august 2004 - 21:51 #2
Hvad skulle jeg ellers bruge?
Jeg har prøvet en masse andre men de virkede ikke?
Har du en idé, det skal lige siges at jeg bruger b-one til mit host!
Avatar billede taskmgr Nybegynder
14. august 2004 - 22:01 #3
eks.
$_SESSION['din_session'] = "streng";
Avatar billede detox Nybegynder
14. august 2004 - 23:10 #4
Du kan evt. osse prøve at sætte 'session.bug_compat_42', hvis b-one ikke har gjort det. Enten i en htaccess eller direkte i dit script med:

ini_set('session.bug_compat_42',1);