Avatar billede Jman Praktikant
26. februar 2001 - 16:30 Der er 35 kommentarer og
2 løsninger

webkalender til hele familien

Jeg søger en kalender, hvor man online kan oprette events og fødselsdage - ligeledes skal man kunne rette og slette i dem (slet; dog kun for admin)
Jeg har søgt hele eksperten igennem og det er åbenbart svært at finde en venlig sjæl der kan hjælpe med dette uden der skal kroner på bordet.
Jeg har set på http://www.moskjaer-data.dk/kalender/ men synes ikke rigtigt om den - jeg søger mere i stil med http://www.moskjaer-data.dk/kalender
Er der nogen der kan hjælpe mig (er ikke MØG-erfaren med asp)
Avatar billede Jman Praktikant
26. februar 2001 - 16:30 #1
Glemte lige at sige at den skulle være nem at tilpasse, rent design-mæssigt
Avatar billede berg Nybegynder
26. februar 2001 - 16:35 #2
Det SKAL være asp?

.:Berg:.
Avatar billede Jman Praktikant
26. februar 2001 - 16:41 #3
jeg har kun våget mig ind i asp og (d)html... Men det kan da være jeg kan overskue et andet sprog :-)
Avatar billede dudesicko Novice
26. februar 2001 - 16:42 #4
Du ved godt du referer til den samme ik ?
Avatar billede Jman Praktikant
26. februar 2001 - 16:46 #5
nææ...det havde jeg ikke set ;-)
det jeg mente var at der tidligere var foreslået http://www.kamath.com/downloads/default.asp?DLOAD=11 i flere spørsmål her på eksperten, men jeg synes den er meget uoverskulerig (og i øvrigt ikke på dansk)
Avatar billede Jman Praktikant
26. februar 2001 - 16:56 #6
http://www.kamath.com/calendar/default_old.asp
Der ka man se en demo af kalenderen
Avatar billede berg Nybegynder
26. februar 2001 - 17:00 #7
Avatar billede dudesicko Novice
26. februar 2001 - 17:05 #8
http://www.kamath.com/calendar/default_old.asp

Den har jeg prøvet, jeg kan kun få den til at vide den første linie af kalenderen, altså 1 uge, de andre er der simpelthen ikke ;(

Avatar billede Jman Praktikant
26. februar 2001 - 17:13 #9
dutter ikke - det skal være freeware, hvis det skal være noget - det er jo kun til familien....

Avatar billede berg Nybegynder
26. februar 2001 - 17:14 #10
Det meste er freeware på de urls jeg skrev...

.:Berg:.
Avatar billede Jman Praktikant
26. februar 2001 - 17:15 #11
altså asp\'en
Jeg tænkte bare: Der må squ da være nogen der har hadt samme ide
Avatar billede Jman Praktikant
26. februar 2001 - 17:16 #12
damn, jeg har siddet for længe foran skærmen idag - jeg så kun den første - kigger lige på de andre
Avatar billede Jman Praktikant
26. februar 2001 - 17:20 #13
de freeware der var ahr jeg kigget på, men ingen af dem havde interesse
Avatar billede berg Nybegynder
26. februar 2001 - 17:48 #14
ok
Avatar billede berg Nybegynder
26. februar 2001 - 17:54 #15
Avatar billede edwinjohn Nybegynder
26. februar 2001 - 18:10 #16
Jeg har opbygget en dansk version af Custum Day Planner fra http://www.aspemporium.com/aspEmporium/index.asp
Du kan se den på http://kalender.gielfeldt.dk
Dette er Freeware og skrevet i ASP og bruger en Access database
Avatar billede Jman Praktikant
26. februar 2001 - 23:22 #17
edwinjohn:
kan alle se i samme kalender - ellers duer det ikke - det er jo meningen at jeg ville lave en kalender som alle i familien kunne oprette events i og selvfølgelig også se alle de oprettede events der er.... Som jeg ser den er det kun en personlig kalender (?)
Berg:
Jeg kigger lige på det php i morgen (jeg er squ ikk meget for at skulle lære et helt nyt prg-sprog, når jeg ikke er helt fortrolig med asp endnu
Avatar billede edwinjohn Nybegynder
26. februar 2001 - 23:37 #18
Du kan bare lade hele familien logge på med samme brugernavn og adgangskode, så kan de jo alle se i samme kalender og adressebog. Så den er ikke mere personlig hvis i alle benytter samme brugernavn.
Derudover kan alle have en personlig brugernavn, så du slår 2 fluer med et smæk.
Avatar billede keysersoze Guru
27. februar 2001 - 08:39 #19
jeg ved ikke om det kan bruges da det lyder som om du vil have din egen - men noget lign. det du søger kommer snart op på www.soze.dk sammen med et nyt design og en masse andre ting...
Avatar billede berg Nybegynder
27. februar 2001 - 15:22 #20
Hej igen! Jeg kom lige til at tænke lidt (helt nyt for mig :-) og så søgte jeg på google, med denne tekst: \"asp and calendar\"

Det generede omkring: 1,280,000 !

Helt godt af http://www.google.com ...

.:Berg:.
Avatar billede Jman Praktikant
27. februar 2001 - 16:08 #21
Jeg har godt søgt på den... det jeg egentlig var ude efter med dette spørgsmål var en slags \"pakkeløsning\" fra en som havde noget lignende i rug allerede - ligesom edwinjohn.
edwinjohn -> er det noget man kunne få hos dig - kører den på egen server eller er det via en anden server?
Avatar billede a-torsten Nybegynder
28. februar 2001 - 13:02 #22
Avatar billede Jman Praktikant
28. februar 2001 - 13:04 #23
det er limited version - kan jeg ikke bruge til noget
Avatar billede a-torsten Nybegynder
28. februar 2001 - 13:19 #24
Ahh... den er encoded.. sorries.......

-Anders

PS: Har du tjekke alle dem på http://www.aspin.com/home/webapps/calendars  ????
Avatar billede keysersoze Guru
13. marts 2001 - 21:29 #25
du må nøjes med at bruge denne - www.soze.dk - når den er 100% færdig...
Avatar billede tommyf Nybegynder
18. marts 2001 - 12:15 #26
Mon ikke du kan bruge det nogle af de andre har svaret? Det er efterhånden et klassisk spørgsmål:
www.eksperten.dk/list.phtml?q=kalender
Avatar billede Jman Praktikant
19. marts 2001 - 13:10 #27
Jeg er ikke ude efter at få links m.m. hvor der er noget der skal tilrettes og så virker det ikke alligevel...
Jeg er ikke SÅ skrap til kodningen, så derfor tilbyder jeg også trekvart tusinde (!) point til en der har en løsning, jeg umiddelbart kan sætte direkte ind på mit site
Avatar billede tommyf Nybegynder
23. marts 2001 - 23:01 #28
http://www.asp-dev.com/calendar/diary.asp
Hvis du ikke selv kan tilrette den må du sende en mail med problemet, så burde vi kunne ordne det :o)

Den er faktisk lige til at bruge men send bare en mail, se minisite.
Avatar billede tommyf Nybegynder
28. marts 2001 - 17:13 #29
Noget du ikke kunne finde ud af?
Avatar billede Jman Praktikant
28. marts 2001 - 17:17 #30
jeg har ikke haft tid til at kigge på det -
Avatar billede tommyf Nybegynder
28. marts 2001 - 21:44 #31
Okay, det kan også vente....
Avatar billede Jman Praktikant
29. marts 2001 - 16:19 #32
tommyf - Kan du hjælpe med et par tilretninger... Så er det lige hvad jeg skal bruge...
Avatar billede tommyf Nybegynder
29. marts 2001 - 16:55 #33
Jeg, sig til, og s
Avatar billede Jman Praktikant
29. marts 2001 - 17:07 #34
jo ser du:
Det som jeg ikke forstår er at hvis jeg vælger \"add\" og skal vælge måned, dato og år og derefter tilføjer en event, så virker det som om eventen går igennem.
Hvis jeg derimod søger på eventen er den der rent faktisk, MEN går jeg efterfølgende ind og kigger på den dato hvor je har oprettet en event er der intet.
---
jeg har uploadet den på www.jman.dk/family/calendar/calendar.asp
Hvis du kigger på 11. juni står der intet, men så prøv at søg på ordet \"Jman\"
Avatar billede tommyf Nybegynder
29. marts 2001 - 17:15 #35
Du kunne ikke bruge den jeg gav dig?
Avatar billede Jman Praktikant
29. marts 2001 - 17:21 #36
ups og *DOH* det var je slet ikke dig jeg havde fået denne kalender af....
Nå men den du ser er faktisk det jeg skulle bruge - jeg er bare ikke så god til asp (endnu forhåbentlig) at jeg lige kan finde den fejl...
Avatar billede Jman Praktikant
29. marts 2001 - 17:22 #37
Jeg giver dig dog point for at ville hjælpe - jeg tror det er på tide at oprette et nyt sp. med de problemer jeg har med selve kodningen