Avatar billede refuge Nybegynder
10. august 2004 - 16:01 Der er 18 kommentarer

*.bat filer virker ikke

Efter installation af PHPedit fuckede den en masse op.. og nu hvis jeg vil "køre" en bat fil åbner den bare cmd.exe og intet sker.. er meget trælst for at en startup bat som jeg gerne skulle have til at virke :\

håber nogle kan hjælpe?

Mvh. Per Nielsen
Avatar billede cp1 Nybegynder
10. august 2004 - 16:08 #1
et bud:
hvis ikke du ska bruge "PHPedit" ku du jo bruge systemgendannelse (hvis du har det slået til)

du ka bruge systemgendannelse og vælge et punkt fra før problemet opstod,minuset ved det er,at programmer der er installeret efter det valgte punkt, skal installeres igen du finder systemgendannelse her  Start-->Alle Programmer-->Tilbehør-->Systemværktøj-->Systemgendannelse  ser sådan ud (engelsk system) http://firewalker.1go.dk/RestoreComputer/ OBS !!!! har du dokumenter eller andre vigtige ting liggende på dit skrivebord eller i Mine Dokumenter,så ta en backup eller flyt dem til et andet drev end C drevet inden du gør det !!!
Avatar billede refuge Nybegynder
10. august 2004 - 16:15 #2
har frygtelig mange ting liggende.. tager for lang tid og rykke tror jeg... ingen andre muligheder med filopsætning?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
10. august 2004 - 16:22 #3
Prøv at navngiv *.BAT filen for *.CMD i stedet...
Avatar billede refuge Nybegynder
10. august 2004 - 16:41 #4
majsmarken; det virker fint! kan kun sige det er en løsning som jeg kan bruge.. mange tak.. ligger du svar?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
10. august 2004 - 17:17 #5
Pling...
http://www.medietimen.dk/images/faxe_daaseoel.jpg i denne sommervarme...
Avatar billede bertelbrander Novice
10. august 2004 - 20:08 #6
Hvis du vil have dine .bat filer til at virke kan du prøve to ting:

Åben en kommando prompt og kør kommandoen:
assoc .bat
Så skulle den gerne skrive:
.bat=batfile
Så kører du kommandoen:
ftype batfile
Hvorpå den gerne skulle skrive:
batfile="%1" %*

Hvis det ser rigtigt ud kører du kommandoen:
set PATHEXT
Så skulle den gerne svare:
PATHEXT=.COM;.EXE;.BAT;.CMD;.VBS;.VBE;.JS;.JSE;.WSF;.WSH
Avatar billede refuge Nybegynder
11. august 2004 - 16:02 #7
^^ virkede ikke :\

C:\Documents and Settings\r>assoc .bat
.bat=ft000002

C:\Documents and Settings\r>ftype batfile
batfile="%1" %*

C:\Documents and Settings\r>set PATHEXT
PATHEXT=.COM;.EXE;.BAT;.CMD;.VBS;.VBE;.JS;.JSE;.WSF;.WSH
Avatar billede bertelbrander Novice
11. august 2004 - 20:23 #8
Du burde kunne løse problemet ved at køre kommandoen:
assoc .bat=batfile
Avatar billede majsmarken Nybegynder
11. august 2004 - 21:09 #9
Det er da bedre med min løsning - så virker det på alle W2k->  OS'er. Uden at skulle fedte med blablabla...
Avatar billede bertelbrander Novice
11. august 2004 - 21:27 #10
Det kan nu være meget rart at kunne køre .bat-filer, næste gang er det vel evnen til at køre .cmd filer der ryger sig en tur.

"Min" løsning virker så vidt jeg ved på NT/2k/XP.
Avatar billede refuge Nybegynder
11. august 2004 - 22:18 #11
bertelbrander lav svar...

dit løste mit problem 100% så kan kun være fair du får dem
Avatar billede bertelbrander Novice
11. august 2004 - 22:35 #12
Jeg forsøger at undgå point.
Avatar billede refuge Nybegynder
14. august 2004 - 15:39 #13
har så fundet ud af det ikke har hjulpet.. kun ikonet er skiftet til det korrekte igen.. men kan dog stadig ikke bruge *.bat :|
Avatar billede bertelbrander Novice
14. august 2004 - 15:47 #14
Hvad sker der når du kører en .bat fil?
Avatar billede bertelbrander Novice
14. august 2004 - 23:48 #15
Hvad sker der nu når du kører kommandoen:
assoc .bat

Skriver den ".bat=batfile" som den skal?

Prøv evt at finde HKEY_CLASSES_ROOT\.bat i regedit og se hvad der står under (standard)/(default)
Avatar billede refuge Nybegynder
15. august 2004 - 20:22 #16
C:\Documents and Settings\refugedk>assoc .bat
.bat=batfile

ved HKEY_CLASSES_ROOT\.bat

er (default) batfile

hvad der sker når jeg kører en batfil... så åbner den bare den cmd promt :\
Avatar billede bertelbrander Novice
15. august 2004 - 20:54 #17
Jeg har ikke nogen god løsning på problemet :-(

Du kan prøve at køre kommandoen:
assoc .bat=cmdfile
Avatar billede refuge Nybegynder
16. august 2004 - 18:09 #18
stadig ikke, det var da for sindsygt :\