Avatar billede larsvn Nybegynder
10. august 2004 - 15:42 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Simpel login-klient til Win 2000 ?

Er der nogen der ved om der findes, og i givet fald kan henvise mig til hvor jeg kan finde, en simpel login-klient til Windows 2000 a la "Family Login" til Windows 98 ?

Jeg vil gerne stille en Windows 2000 (Pro/Server) maskine til (begrænset) rådighed for mine børn, med peg-og-klik brugernavn fra en liste, typisk uden password.

Eneste krav er at den *ikke* skal være .net-baseret !
Avatar billede cp1 Nybegynder
10. august 2004 - 16:24 #1
ku det være en idé at bruge gæste kontoen ? som du ka omdøbe til et andet navn via Group Policy http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/gp/584.asp
Avatar billede larsvn Nybegynder
10. august 2004 - 17:06 #2
Jamen skal jeg ikke der anvende Ctrl-Alt-Delete mv., hvilket jo var hvad jeg ville undgå ?

Og hvis den logger automatisk ind uden password, så vil det jo sige at jeg skal logge ud+ind for at logge ind f.eks. som Administrator. Ikke nogen elegant løsning.

Men tak for idéen alligevel, jeg skal holde den in mente.
Avatar billede cp1 Nybegynder
10. august 2004 - 17:22 #3
du ka bruge --start-->logaf, med musen , men det du søger er en login-klient der ka køre inde fra windows ? alá Fast User Switching i xp ?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. august 2004 - 17:38 #4
Hvorfor bruger du ikke bare en xp ?
Avatar billede larsvn Nybegynder
10. august 2004 - 19:32 #5
tonnybrandt: fordi jeg bare bruger en 2000 !

Det jeg eftersøger skulle være nogenlunde som Family Login i Win98. Dvs. en simplere login-procedure (men dog login) end standard-klienten. Er der virkelig ingen der er stødt på en sådan, gerne som pay-ware ??
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. august 2004 - 19:41 #6
Ok, da du skrev 2000 (pro/server) gik jeg ud fra at du ikke havde bestemt hvad du skulle købe og xp koster jo nogenlunde det samme eller mindre end de nævnte systemer.
Avatar billede cp1 Nybegynder
10. august 2004 - 19:48 #7
jeg ka intet finde :/ har søgt google, google grupper ,download.com , tucows.com , zdnet.com , microsoft.com , en ide ku måske være microsoft nyhedsgrupper...
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
11. august 2004 - 03:20 #8
jeg foreslår følgende:
ctrl-alt-del slår du fra i kontrolpanel-adgangskoder
så sætter du maskinen til ikke at huske sidste brugernavn
så laver du en konto hvor brugernavn er _et_ bogstav
så når PC starter op skal de trykke på [B] og Enter, og så er de inde
Avatar billede larsvn Nybegynder
11. august 2004 - 08:29 #9
tonnybrandt: Ok, godt ord igen. jeg har 2000 og ønsker egentlig ikke xp
cp1: Jeg kunne heller ikke selv finde noget gennem Google :-( God idé med en ng, jeg prøver at finde én
mrmox2: "kontrolpanel-adgangskoder"? Er det ikke Win98? Den findes i hvert fald ikke på min W2K
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
11. august 2004 - 10:44 #10
undskyld, den hedder brugere og adgangskoder
nederst, under feltet hvor du kan indstille automatisk logon
Avatar billede larsvn Nybegynder
11. august 2004 - 11:39 #11
Beklager, men jeg redigerer i brugeropsætningen i "Control Panel/Administrative Tools/Computer Management", og der er nævnte mulighed ikke umiddelbart.

Hvilken type W2K kører du med, er det en speciel "home"-udgave eller så'n? Jeg sidder her-og-nu med en W2K Server, men ønsker at opgradere min Win98-maskine til en W2K Pro.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
11. august 2004 - 11:43 #12
ok, server, jeg troede det var 2k pro fordi vi er under workstations
på 2kpro, det er vel den du kalder home, sker det under brugere og adgangskoder
på 2kserver ved jeg ikke på stående fod om det kan lade dig gøre.
Avatar billede larsvn Nybegynder
11. august 2004 - 12:16 #13
Jeg SKAL opgradere min Win98 med W2K Pro, ikke server, jeg kører blot ikke Pro selv og kan derfor ikke verificere Pro-specifikke forhold. Derfor er spørgsmålet placeret i denne gruppe.

Ok, så det er en W2K Pro facilitet, hvilket var hvad jeg usikker på. Jeg takker for idéen, som kan blive min løsning på problemet. Jeg skal dog lige også prøve et par NG'er først.
Avatar billede larsvn Nybegynder
21. april 2006 - 09:03 #14
Spørgsmål lukket. XP blev løsningen.